Ga naar inhoud

Nieuwe PC


Aanbevolen berichten

Een klein vraagje, indien ik mij een nieuwe PC aanschaf, kan ik dan ALLE programma's en ALLA foto's overgezet krijgen op mijn nieuwe PC.

Nu werk ik met Windows XP en de nieuwe zou dan waarschijnlijk Windows 7 zijn. Zou ik zoiets dan ook durven vragen aan de firma die mij die nieuwe PC verkoopt?

U ziet het dat ik nog een leek ben en nu waarschijnlijk een dwaze vraag stel, maar ik volg les en zou dan ook zo graag dit media toch een beetje onder de knie krijgen.

Graag een antwoord AUB waarvoor mijn hartelijke dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is mogelijk.

u kunt dit op meerdere manier doen.

de makkelijkste is door middel van een externe hardeschijf of usb stick.

  1. u sluit de externe hardeschijf eerst aan op de pc waar alle foto's opstaan.
  2. vervolgens zet u de foto's op de externe hardeschijf. (ik ga er even van uit dat u weet hoe het kopiëren en plakken werkt)
  3. dan sluit u de externe hardeschijf aan op de pc waar u het op wilt hebben.
  4. en zet u de foto's op de hardeschijf die in de pc zit.

dit kan even duren en in het geval van een te kleine externe hardeschijf of usb stick kan het zijn dat u het meerdere malen moet doen voor dat u alle foto's heeft over geplaatste.

ik weet niet of u in het bezit bent van een externe hardeschijf of usb stick. als u niet in het bezit bent van zoiets is het misschien een idee om het te halen. het hoeft niet duur te zijn een usb stick kost rond de 10 euro, een externe harde schijf rond de 40 euro afhankelijk van de grootte.

u kunt vragen of ze het bij de winkel willen doen, maar ik denk niet dat ze dat zo maar zullen doen.

als u vragen heeft kunt u ze gerust stellen. ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een klein vraagje, indien ik mij een nieuwe PC aanschaf, kan ik dan ALLE programma's en ALLA foto's overgezet krijgen op mijn nieuwe PC.

Geïnstalleerde programma's kan je niet overzetten op een andere PC, die dien je op de nieuwe PC opnieuw te installeren vanaf de installatie- schijf of vanaf het exe- bestand bijvoorbeeld.

Voor de foto's kan je ook nog gebruik maken van beschrijfbare cd of dvd's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag snabbertje,

Is je vraag voldoende beantwoordt?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.