Ga naar inhoud

CD-Rom-station doet het plots niet meer...


EYES-T

Aanbevolen berichten

Het probleem bleek toch wel softwarematig te zijn....

Plots weer hetzelfde probleem, zonder enige aanleiding. Maar dan bedacht ik dat ik sinds enkele dagen een soort pop-up kreeg van m'n HP-printer waarin me werd verteld dat ik bij installatie van de printer akkoord was gegaan om mee te doen aan een "tevredenheidsenquete"(dat zal wel kloppen).

Die pop-up was vreemd in die zin dat wat ik ook antwoordde (ja-later-nee), hij gewoon van het scherm verdween zonder verder gevolg. Die pop-up verscheen zo'n 3 tot 5 keer per dag en dat sinds een dag of 5. En vermoedelijk iedere keer ik de zaak "gerepareerd" had, bleef het in orde tot HP weer op de proppen kwam.

Dan ben ik bij software gaan kijken en bleek dit vehikel een programma te zijn van 8 Mb. Ik heb het er af gegooid en heb terug in 't register de zaak aangepast en blijkbaar loopt alles nu normaal.

Ik vraag me nu écht af of zo'n progje van HP écht dit geknoei heeft veroorzaakt, maar mijn buikgevoel zegt van wel.

We zullen wel zien, ik hou jullie op de hoogte ! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Slecht buikgevoel ! ! Nog steeds niet opgelost ! :dong:

Nog eens even samenvatten :

Plots werkt mijn CD-rom lezer/writer niet meer. Het apparaat wordt

niet meer herkend en de drive zélf gaat niet meer open. 'k Heb al via

apparaatbeheer het apparaat verwijderd : dan krijg ik na het opnieuw opstarten

de melding dat de stuurprogramma's terug zijn geïnstalleerd. Maar nog steeds

geen resultaat.

Dit heb ik ook al geprobeerd(zie instructies Microsoft hoger in deze berichtenlijst):

“ 1.Klik op Start en vervolgens op Uitvoeren.

2.Typ regedit in

het vak Openen en klik op OK.

3.Zoek in het navigatievenster naar de

volgende registersubsleutel en klik vervolgens op deze

registersubsleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

4.Klik

in het rechterdeelvenster op UpperFilters.

5.Open het menu Bewerken en

klik op Verwijderen.

6.Wanneer u wordt gevraagd de opdracht te

bevestigen, klikt u op Ja.”

Dit werkt soms, maar de oplossing lukt niet altijd, of niet voor een langere tijd en als je dan om het wéér op te lossen de registerwaarde wilt verwijderen dan staat die er niet meer, maar toch werkt het niet..De PC terugzetten naar verschillende herstelpunten hielp ook al niet.

Met heel dit registerverhaal van hierboven heb ik gemerkt dat er onder de registersleutel 4D36......zich nog 2

mappen bevinden waarvan 1 "properties" en die kan niet geopend worden wegens een fout....Zit hier misschien de oplossing van het probleem ??

Terwijl ik dit schrijf, meldt Intel Rapid Storage Technologie : "SCHIJF OP POORT 1

VERWIJDERD". Nu rijst er een bijkomende vraag : verwijdert RST zélf de schijf of

registreert het programma gewoon dat het gebeurt ?

Moest RST dit zélf doen , kan ik die er dan afgooien ?? Ik dacht van wel want blijkbaar is dat

enkel een programma om uw schijven te beheren, dit schrijven ze zélf :

“Intel® Rapid Storage Technologie is een Windows*-gebaseerde toepassing

die zorgt voor betere prestatie en grotere betrouwbaarheid voor systemen die

zijn uitgerust met SATA-schijven voor desktop- en serverplatforms en mobiele

platforms. Wanneer u een of meerdere SATA-schijven gebruikt, bereikt u met de

toepassing betere prestatie en een lager energieverbruik. Wanneer u meer dan één

schijf gebruikt, kunt u de gegevens beter beschermen tegen storingen op de

schijven.”

Alvast nogmaals bedankt voor elke reactie ! !

:top:

Groetjes,

EYES-T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Heb zopas de lezer open gekregen, en er direct een Windows herstelschijf in gestoken voor het beestje zijne mond weer voor onbepaalde tijd sluit. "Herstellen met systeemkopie" heeft blijkbaar de zaak rechtgezet, althans voorlopig toch.... :hmmmm:

Voorlopig ga ik Speccy eventjes zo laten, maar misschien zit ik hier morgen weer met dezelfde problemen, en dan doe ik dat direct !

Bedankt voor alle wijze raad :top: !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.