Ga naar inhoud

Processor aankoop


s_kaiba

Aanbevolen berichten

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En toch is de c2d beter dan de x2 voor dezelfde prijs.

In meer dan 75% van de benches is de conroe beter dan de athlon x2.

Dit is niet omdat ik een intel fanboy ben, integendeel!

De x2 was alleen beter in de video comprimeer benches dacht ik.

Dus over het algemeen zou ik zeker voor een c2d gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan even een algemeen besluit nemen.

Benchmarks worden gebruikt om producten inderdaad te testen en op die manier 'het beste' product eruit te halen.

Echter, benchmarks halen altijd het extreme eruit, het is nooit goed genoeg, het kan altijd beter.

En het is logisch als je 2 producten test dat het ene beter gaat zijn dan het andere. Maar vergeet ook niet de prijs/kwaliteit ervaring.

Die kan erg verschillen.

Of je nu een AMD of Intel neemt. Je mag zelfs met een quatro core rondlopen, als je grafische kaart niet genoeg prestaties kan leveren, dan kost dit ten nadele van je processor.

Want dit is belangrijk: wanneer je grafische kaart niet genoeg kan geven aan wat je vraagt, dan gaat je processor bijspringen om dat tekort weg te werken, echter de snelheid van je processor wordt dan aardig teruggeschroeft en de temperatuur van het geheel zal toch wel stijgen van 5°c tot 10°c.

Nu moet je hier kiezen tussen een AMD en intel. Beiden hebben wat verschillen. Maar beiden zijn steeds dual cores. Dat is al een hele prestatieverbetering. Echter bij de AMD zit 512mb Video Memory, dat kan weer in het voordeel spelen van AMD omdat de grafische kaart die erbij zit, tot 2X zo sterk is dan de 256mb. Dit kan voordeliger zijn voor superzware games zoals Oblivion en andere.

Ik raad dus de AMD aan, maar niet omdat het AMD is en niet Intel, maar vanwege de grafische kaarten het is dus vooral om de configuratie en niet de keuze tussen AMD en Intel.

Dit zou moeten helpen.

Alstublieft sie,

Neotic Crypt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eindelijk kunnen beslissen en ga morgen de amd bestellen.

Ik heb hier alles eens goed gelezen en nog op andere plaatsen rondgevraagd en denk dat ik dar het beste ga mee zijn.

natuurlijk allemaal bedankt voor de medewerking en hoop dat ik jullie ook ooit eens kan helpen.

grtzzzzzzzzzzzz

dit topic mag gesloten worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.