Ga naar inhoud

opstartprobleem


dudefreaker3

Aanbevolen berichten

hallo,

ik zit met een probleem met m'n oude windows XP pc.

wanneer ik hem voor het eerst(voor het probleem kwam) opstarte, ging alles goed tot

op een moment dat m'n pc vastliep en ik m'n pc moest herstartten via de aan-uit knop.

En toen begon m'n probleem, als hij wou opstarten kwam het venster met windows in veilige modus opstarten, veilige modus met internetfunctie enz.... en waneer ik wil kiezen om mijn pc normaal op te starten loopt hij vast en kan ik niks meer doen ook als ik hem opnieuw opstart komt er dat venster op met dezelfde tekst en keuzes maar als ik dan weer iets wil kiezen, loopt hij weer vast.

Hoe kan ik dit oplossen?

Of is de enigste manier m'n pc gewoon formatteren en er een nieuwe versie op te zetten?

MVG Styn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

als hij wou opstarten kwam het venster met windows in veilige modus opstarten, veilige modus met internetfunctie enz.... en waneer ik wil kiezen om mijn pc normaal op te starten loopt hij vast en kan ik niks meer doen ook als ik hem opnieuw opstart komt er dat venster op met dezelfde tekst en keuzes maar als ik dan weer iets wil kiezen, loopt hij weer vast.

Kan je kiezen voor terug zetten naar laatst bekende juiste configuratie?

indien niet, kan je een herstelpunt terug zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

ik zit met een probleem met m'n oude windows XP pc.

wanneer ik hem voor het eerst(voor het probleem kwam) opstarte, ging alles goed tot

op een moment dat m'n pc vastliep en ik m'n pc moest herstartten via de aan-uit knop.

Wat bedoel je met toen ik hem voor het eerst opstarte?

Is die Windows pas geïnstalleerd?

Loopt je PC vast als je in veilige modus werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de pc op vanaf de installatiedisk.

Druk R om naar de herstel (recovery) console te gaan.

Typ 1 en druk enter.

Geef het administrator paswoord in en druk enter. Als het admin paswoord niet is ingesteld druk dan gewoon enter.

Typ dan fixboot en druk enter.

Typ fixmbr en druk enter.

Typ exit en druk enter.

Verwijder de disk en herstart de pc op de normale manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.