Ga naar inhoud

Recovery HP Laptop


Aanbevolen berichten

Beschik je over een Windows XP installatie cd, je zou deze laptop opnieuw kunnen installeren.

Een recovery dvd van een andere laptop zal niet werken i.v.m. de licentie vorm.

Beschikt jullie bedrijf over een Windows XP volume licentie? Dan zou men eventueel de benodigde drivers voor de verschillende machine kunnen slipstreamen zodat je in het vervolg na een installatie alle drivers reeds geinstalleerd hebt.

Voor de HP pc's met een Windows 7 voorgeinstalleerd zou ik eens contact opnemen met de leverancier over de licentie vorm.

Daar het zich hier over zo'n 100 pc's handelt zou men met een volume licentie veel ongemakken kunnen vermijden.

Hier vind je meer info van Microsoft over de diverse licentie vormen

Microsoft Volume Licensing - Windows 7

Legitieme Windows voor uw bedrijf - Microsoft Windows

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

Graag had ik ook een legale manier windows 7 oem systemen gedeployed.

Ik configureer 1 computer met alle nodige software en maak er een image van zodat ik deze eenvoudig op alle PC's kan plaatsen.

Al onze PC's hebben windows 7 met een oem licentie.

Alle PC's zijn HP.

Op internet heb ik gevonden dat ik sysprep moet gebruiken.

Is sysprep de beste oplossing?

Kan je met sysprep computers klonen die niet hetzelfde model hebben? Natuurlijk zouden dan een aantal drivers opnieuw geïnstalleerd moeten worden maar dit is veel minder werk dan software installeren.

Ik heb dit uitgetest maar mijn PC crasht.

Ik heb de volgende website gevolgd

Windows 7 Sysprep | Ward Vissers

Ik heb een opstart DVD van windows 7 prof x64

WAIK geinstalleerd op mijn PC

Een unattend xml bestand aangemaakt

Sysprep uitgevoerd en vervolgens sluit hij de PC af.

Ik start terug dezelfde PC op daarbij loopt hij vast bij 'services starten'.

Ik wil het volgende idee uitvoeren:

We hebben een 20 tal PC's van hetzelfde type aangekocht: HP 3300MT (we zijn van plan om er nog aan te kopen)

Op een PC installeer ik alle software en specifieke instellingen die nodig zijn. Deze PC wil ik klonen naar mijn andere 19 HP computer.

Op een server installeer ik ubuntu met daarop de clonezilla Server software geïnstalleerd voor het klonen van PC's.

Hoe kan ik PC's klonen zodat ik niet in de problemen kom met licenties van windows, office... (alle PC's hebben een COA)?

Cloning Linux Systems With CloneZilla Server Edition (CloneZilla SE) | HowtoForge - Linux Howtos and Tutorials

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.