Ga naar inhoud

zeer trage PC en internet + CPU gebruik van iexplore.exe zeer hoog of continu 100%


vinnieke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb Combofix verwijderd en heb de standaard instellingen van IE teruggezet, nog steeds geen duidelijk merkbare snelheidverschillen...

Ik heb een hoop invoegtoepassingen uitgeschakeld omdat deze niet in gebruik waren.

Verder heb ik met CCleaner alles opgeschoond totdat ik geen fouten meer kreeg.

Er is nu toch al een hoop rommel van mijn pc af maar dit heeft blijkbaar geen invloed op de snelheid van pc en internet jammergenoeg....

Wat kan ik nu nog doen? En wat zijn de beste instellingen voor het virtueel geheugen bij mijn PC? ik heb een pentium 4 2GHz windows XP en 1,25GB RAM... niet meer zo recent maar is altijd snel genoeg geweest voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten".

Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".

Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan.

Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt.:top:

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.;-)

Maak een afbeelding zonder en een met Internet explorer open.

Je kan ook de snelheid van je verbinding eens testen op Speedtest.

Kies een server om de test te starten.

Na de test klik je op "share the result" en dan op "copy".

Klik dan met de rechter muisknop hieronder in het vak "snel reageren" en kies "plakken".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb de indruk dat mijn PC telkens trager gaat... het inladen van sommige internetpagina's gaat zo langzaam dat het niet te doen is. Hebben jullie een aanbevolen setting voor het virtueel geheugen?

Hieronder een copy van de Speedtest:

http://www.speedtest.net/result/1594331692.png

hier een screenshot van taskmanager MET IE!

post-28804-1417704643,6728_thumb.jpg

hier een screenshot van taskmanager ZONDER IE!

post-28804-1417704643,711_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De snelheid van de internetverbinding zit wel goed, dat zal het probleem dus niet zijn.

Het virtueel geheugen kan je best instellen als automatisch of door het systeem te bepalen.

Volgens mij heb je in het taakbeheer de sortering gedaan op geheugengebruik i.p.v op cpu.

Kan je de sortering doen op CPU en dan nieuwe screenshots maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Als ik het virtueel geheugen op automatisch instel wordt de pagefile zo groot dat de pc constant data aan het schrijven is waardoor alle bewerkingen nog langzamer verlopen.

Hieronder het taakbeheer gesorteerd op CPU:

Met IE:

post-28804-1417704644,6877_thumb.jpg

zonder IE:

post-28804-1417704644,7456_thumb.jpg

Op het moment dat deze screenshots gemaakt zijn is IE pas opgestart dus het CPU gebruik is beperkt met IE. Na enige tijd gaat het geheugengebruik en CPU de hoogte in en wordt het hele systeem vertraagd, vooral IE is het probleem. Mss IE eens opnieuw installeren? Weet het niet meer... Ik heb PC Tools Firewall Plus geinstalleerd, kan dat ook voor problemen zorgen? DE Avira antivirus is redelijk ligt qua geheugenverbruik dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Mijn internet verbinding zelf is supersnel, maar de snelheid wordt door iets tegengehouden op IE, maar wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Heb je al eens een andere browser, bvb Firefox of Chrome geprobeerd om te zien of het dan beter gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor het handige programma'tje :-)

Hier is de link:

http://speccy.piriform.com/results/eejxt0qyuCNCG7ZaL4YvMX4

Ik heb chrome al eens geprobeerd maar zonder enig beter resultaat, nog altijd traag.

Ik vind het gewoon raar dat ik een tijdje geleden en supersnelle pc had, ook al is hij niet meer van de nieuwste, ik had geen lange laadtijden meer, een snelle opstart en afsluiting, en zeer snel internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!!

Sorry voor de korte afwezigheid, kzat een weekendje aan zee...even weg van de computerproblemen :-)

Hey kweezie wabbit, kheb ondertussen een volledige defragmentatie en schijfcontrole gedaan op alle schijven, geen fouten gevonden... Alles is nog hetzelfde, dus *****traag. Ik merk wel dat bepaalde sites op internet, vooral sociale mediasites, bijna onbruikbaar zijn om te bekijken op mijn pc! Enorm trage laadtijden! Vooral facebook is echt niet meer te doen pff! Dus sites met veel mediacontent en constante veranderingen blijven voor problemen zorgen. Het Nieuwsblad.be is ook zo een supertrage site die ik toch na een halve minuut openkrijg...

Het virtuele geheugen aanpassen tot boven de 1,4 GB is een ramp! Alles loopt vast en Pc blijft constant pagefile schrijven.

PC is volledig virusvrij, spywarevrij, supersnel internet, en toch is het internet enorm belabberd traag!! En niet alleen het IE.

hieronder nog eens voorbeeldje van mijn superhoog CPU verbruik:

post-28804-1417704658,1629_thumb.jpg

en nog één:

post-28804-1417704658,2032_thumb.jpg

@filipleuven: kheb nog altijd dezelfde problemen...Jij ook datzelfde probleem?

Is er iemand die nog iets weet wat ik kan proberen?? Anders denk ik dat de kerstman mij maar een nieuwe PC moet brengen..

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.