Ga naar inhoud

Opstartproblemen


Skippy

Aanbevolen berichten

Pfff, wat ik ook doe... ik krijg volgende melding als ik iets wil uploaden.

Een melding van "[Windows Internet Explorer]: Undefined, je hebt geen toelating om deze actie uit te voeren, vernieuw de pagina en log je eerst in voor je opnieuw probeert". Ook al heb ik mij al meermaals ingelogd en de pagina vernieuwd.

Het is de exacte foutmelding die ik krijg wanneer ik wil reageren of wanneer ik iets upload. Ik volg de exacte stappen zoals beschreven in de handleiding maar toch lukt 't niet. En de foutmelding snel wegkrijgen gaat ook al niet want als ik op OK druk blijft hij de melding geven. Afsluiten via X, gaat ook niet want 't blijft staan. Dus sluit ik het internet af via 'Task Manager' want op een andere manier lukt 't niet :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Download The Avenger by Swandog46 naar je bureaublad.
  • Klik op Avenger.zip
  • Pak het bestand uit naar je bureaublad.
  • Start The Avenger door op het icoontje te dubbelklikken.
  • Vista en Windows 7 ->rechtsklik uitvoeren als Administrator.

Zet een vinkje bij 'Scan for rootkits en vink Automatically disable any rootkits found' uit.

avenger2.jpg

In het venster Input Script here, kopieer en plak je het volgende:

Folders to delete:
[b]C:\Program Files\Windows[/b]

Opgelet: Bovenstaande code werd enkel gemaakt voor deze computer/situatie/user. Indien je deze code op een andere computer gebruikt kan het schade toebrengen!

Klik nu op de knop Execute.

Klik Yes om te bevestigen.

Klik Yes wanneer gevraagd wordt om je PC te rebooten.

Je PC zal rebooten, indien niet doe het dan manueel.

Na reboot opent een logfile (avenger .txt). Post de inhoud van de logfile.

De logfile van Avenger staat ook in C:\avenger.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is herstart en hieronder vindt u 't logje:

//////////////////////////////////////////

Avenger Pre-Processor log

//////////////////////////////////////////

Platform: Windows XP (build 2600, Service Pack 3)

Tue Jan 10 10:18:28 2012

10:18:28: Error: Invalid script. A valid script must begin with a command directive.

Aborting execution!

//////////////////////////////////////////

Logfile of The Avenger Version 2.0, © by Swandog46

http://swandog46.geekstogo.com

Platform: Windows XP

*******************

Script file opened successfully.

Script file read successfully.

Backups directory opened successfully at C:\Avenger

*******************

Beginning to process script file:

Rootkit scan active.

No rootkits found!

Folder "C:\Program Files\Windows" deleted successfully.

Completed script processing.

*******************

Finished! Terminate.

Bij 't herstarten kwam die file ook niet meer tevoorschijn. Ik veronderstel dat die ook weg is nu. Was dit dan hardnekkige Malwara of toch nog iets anders? In ieder geval super! Ik zou 't niet kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er alvast sterk op dat we hiermee de blokkering hebben weggenomen. Problemen van de baan, dan is het tijd voor de “grote schoonmaak” : verwijderen van gebruikte programma’s, een cleaning en het verwijderen van de besmette herstelpunten.

Verwijder The Avenger en Killafile.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren/Zoekopdracht en typ: ComboFix /Uninstall

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Indien aanwezig mag je de map C:\Qoobox manueel verwijderen.

Download CCleaner.

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Prestaties en Onderhoud -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

Indien dit alles probleemloos verlopen is, mag je hieronder op "markeer als opgelost" tokkelen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De file komt niet meer tevoorschijn maar hij blijft nog wel "hangen". Zou het aan Lavasoft kunnen liggen? Want bij het herstarten kwam erop dat ik "AAXService.exe" zelf moest beëindigen (wat ik ook gedaan heb) en ook merk ik dat, wanneer ik net ben opgestart, dat datzelfde bestand heel veel van mijn capaciteit opslorpt. Dikwijls moet ik deze via Task Manager manueel beëindigen.

Kan ik deze er gewoon niet afhalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is echt wel een moeilijke bevalling hoor! AdAware verwijdert, heropgestart, blijven hangen, nog eens herstart, weer blijven hangen, weer herstart en dan na exact 2.30min ging hij er weer vandoor. Nu komt er onderaan het volgende tevoorschijn: "Camera All Memory Card Detector". Ik krijg 't niet open en ook niet weg. Wat is dat nu weer? Volgens mij zit er geen virus maar een echt spook in dat systeem! Een andere oplossing? Ik heb AdAware nog niet opnieuw geïnstalleerd, ik zal nog even wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen ik heb geen webcam erop staan en ook niets wat er naar zou kunnen verwijzen. Ik heb dat trouwens nog al voorgehad maar ik dacht dat 't om een virus ging waardoor ik een scan heb laten uitvoeren en bij 't herstarten verdween 't ook. Deze keer is 't na 't herstarten ook weggegaan. 't Is mij dus een raadsel. AdAware heb ik niet meer geïnstalleerd want nu is de pc redelijk stil wanneer ik opstart. Wel moet ik even wachten voor hij verder wil gaan want ergens blijft 't toch nog wel eens "hangen". 't Duurt soms maar een 10-tal seconden maar 't kan toch oplopen tot geen klein minuutje. Ik beschouw dat niet als normaal maar als de rest ermee is opgelost dan kan ik er nog mee leven. Indien u dat ook vindt dan kan ik deze "discussie" als opgelost aanschouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook de suggestie om de PC stofvrij te maken al uitgevoerd. Dat zou nog een reden kunnen zijn ?

Op malwaregebied hebben we behoorlijk wat opgeruimd. Nog eentje om zeker te zijn, dan :

Download TDSSKiller en plaats het op je bureaublad.

Pak de bestanden in tdsskiller.zip uit.

Open de map tdsskiller en dubbelklik op TDSSKiller.exe om de tool te starten.

Windows 7 en Windows Vista gebruikers:

Rechtsklik op TDSSKiller.exe -> Uitvoeren als Administrator om de tool te starten.

Als TDSSKiller bericht geeft van een beschikbare update, dan voer je deze eerst uit.

Klik op de knop "Start Scan" en volg de instructies.

Wanneer de scan klaar is klik je op de knop "Report".

Er opent een kladblokbestand. Post de inhoud van dit bestand.

Herstart de pc als TDSSKiller die optie geeft. (Reboot now)

Wanneer er een herstart nodig was, vind je de logfile in C:\TDSSKiller.[Version]_[Date]_[Time]_log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.