Ga naar inhoud

opstarten duurt lang


Aanbevolen berichten

Je log geeft niet meteen een hint naar problemen. Probeer eens met een online-virusscanner (Kaspersky, Panda, Trendmicro of Bitdefender) of er toch iets in de richting van een besmetting te vinden kan zijn. Anders zou ik niet meteen een aanwijzing kunnen vinden voor de trage opstart. Helaas !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nijltjetweety,

Je kan in opstartbeheer een aantal nutteloze programma's die met het laden van windows opstarten uitzetten.
Het aantal nutteloze opstarters in het log van Geoffke001 is zo ontzettend klein, dat dit waarschijnlijk geen of heel weinig resultaat zal hebben.

@ Geoffke,

Maar ik wel wel even meedenken met Nijltjetweety en dan mag je volgende nutteloze opstarters verwijderen met Codestuff Starter.

Download Codestuff Starter

Start Codestuff Starter op

Selecteer het tabblad Automatisch Opstarten en vink volgende items uit. Deze programma’s worden onnodig mee opgestart.

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKCU\..\Run: [bgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

Deze mag je ook aanpakken, maar in het programma MSN Messenger zelf :

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background

Deze start MSN bij iedere systeemstart mee op. Persoonlijk zou ik deze uitschakelen in MSN zelf (bij Extra -> Opties -> tabblad "Algemeen" vinkjes weghalen onder "Aanmelden").

Nu we toch nog een tweede poging wagen zou ik meteen volgende restjes met HJT even opkuisen.

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd:

O2 - BHO: (no name) - {140BD8E3-C167-11D4-B4A3-080000180323} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

En bij dit lijntje O4 - Startup: StartupFaster heb ik sterke twijfels of dit wel betrouwbaar en nuttig is. Je hebt sowieso al weinig opstarters op je PC, dan heeft het absoluut geen zin om deze ook nog eens te versnellen. Te meer omdat die StartupFaster (als hij al te betrouwen zou zijn) ook zelf mee moet opstarten, wat weer tijdverlies veroorzaakt.

Net als de vorige twee 02-lijnen zou ik deze dus ook fixen met HiJackThis.

O4 - Startup: StartupFaster

En dan zit er nog een bestandje in je log waar ik niet echt weet wat ik er van moet denken. Niet dat ik er eigenlijk echt aan twijfel, maar je weet maar nooit.

O4 - HKCU\..\Run: [CTZDetec.exe] "C:\Program Files\Creative\Creative Media Lite\CTZDetec.exe"

Zou je dit bestand eens willen opladen bij JOTTI

en dan het resultaat van deze test in een volgend berichtje zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O4 - HKCU\..\Run: [CTZDetec.exe] "C:\Program Files\Creative\Creative Media Lite\CTZDetec.exe"

Die creative bestandjes zijn altijd wat vreemd voor hijack en virusscanners.

Ik heb cthelper (waar een gelijknamig virus variant van is) en de andere weet ik niet van buiten.

Er werd mij aangeraden vorig jaar om deze uit de opstart te halen, er was zelfs een progje die er een virus van maakte, maar ik was dan wel mijn surroundgeluid kwijt.

Het kwam pas goed na een format, via windows update de creativedriver binnengehaald en ze stonden weer in mijn opstart, volgens mij was het dan geen virus.

Mijn systeem blijft toch al maandenlang stabiel.

Voor opstarten is dat hier hooguit een halve seconde verschil, dat zal wel ok zijn.

Maar ben toch benieuwd hoe zo een testje reageert op deze.

Op een pentium III die ik ooit verkocht heb is het normaal dat het even duurt bij xp, ik weet niet over welk systeem het hier gaat.

Als het een moderne pc is mag de opstart idd niet veel vertragen door die paar programma's, zoals kape zegt.

Kan je eens wat gegevens neerzetten over je systeem, mss is je pc wat licht voor xp mediacenter??

We hebben niet veel om ons op te baseren.

ps kape, je werkt grondig hoor, als je er eens aan begint.

Als je hijack wat kent heb je geen tweakprogramma meer nodig voor vele zaken lijkt me.

na wat google vond ik CTZDetec.exe - Program Information, schijnt om een valid program te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O4 - HKCU\..\Run: [CTZDetec.exe] "C:\Program Files\Creative\Creative Media Lite\CTZDetec.exe" Na wat google vond ik CTZDetec.exe - Program Information, schijnt om een valid program te gaan.

Die Bleepingcomputer-info is best wel betrouwbaar, maar toch zweeft er hier en daar wat twijfel rond over dit soort bestanden. Persoonlijk denk ik ook dat het OK is, maar om zeker te zijn (want die Creative Media-bestanden zijn vaker gebruikt als vermomde virussen) is een test bij Jotti altijd meegenomen.

En dan weten we dan meteen ook weeral voor in de toekomst :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.