Ga naar inhoud

keyboard vervangen van Notebook Fujitsu Siemens Lifebook E2000


anniem

Aanbevolen berichten

Bij de bewuste laptop werken een 5-tal toetsen niet meer. Vermits ik nog een paar van die laptops voor wisselstukken heb, dacht ik het keyboard gewoon te vervangen (bij HP-laptops is dat eenvoudig).

Op internet vind ik geen technical manual voor de laptop, users manual wel maar keyboard vervangen staat daar nergens in vermeld.

Kan iemand mij aan de technical manual van Fujitsu Siemens Lifebook E series 2000 of 2010 helpen?

Of is er een meer voor de hand liggende, eenvoudige verklaring en/of oplossing voor de 5 toetsen die niet meer werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind helaas ook nergens jouw gezochte manual...:dong:

Hier vind je wel heel wat interessante documentatie over andere Fujitsu modellen, gaat zeker dezelfde werkwijze zijn.

Ik veronderstel dat je het toetsenbord reeds gecheckt hebt op onzuiverheden ?...stofzuigen (laptop uitgeschakeld !) met een borsteltje kan misschien een oplossing bieden.

Mocht je de ganse "operatie" te omslachtig vinden : voor amper €12 heb je bijvoorbeeld dit degelijk USB-toetsenbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Asus, voor andere lifebook series had ik ook al info om het keyboard te vervangen gevonden, maar blijkbaar is de analogie niet doorgetrokken naar de E serie.

Het stofzuigen, borstelen, blazen had ik al aangeraden.

Ik heb dan bij een wisselstukken-laptop het keyboard los gemaakt!

Echt geen makkie, een 10-tal schroeven los aan de rugzijde & de 2 dekpanelen bovenzijde eraf & nog een paar schroeven los & dan nog wrikken om het los te krijgen, op de koop toe brak de plastic van het aansluitpunt af bij het loskoppelen. Het wordt dus idd een extern USB-keyboard, wat natuurlijk het mobiele en het lap-gebruik vermindert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de laptop-ervaring is daardoor iets verminderd...maar het is langs de andere kant wel een goede, snelle en niet dure oplossing.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.