Ga naar inhoud

vrij fysiek geheugen


bart.v.g

Aanbevolen berichten

Beerke10,

het bestand "memory.dmp" dat ik heb teruggevonden bedraagt 483mb, kan ik niet echt doorsturen vrees ik...

indien je de grafiek bedoelt van de prestatiemeter; ik snap er niet veel van, maar het aantal paginafouten per seconde lijkt mij vrij raar... (dikke zwarte lijn)

post-30250-1417704716,67_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo bart.v.g,

nee, een dump van 483MB zou ik nooit gelezen krijgen, als ik zowieso al snapte wat er in stond. Ik ben maar een kleine mug op gebied van interne zaken bij PC-gebeuren. Ik heb de Websites van Microsoft even doorgenomen ivm de prsetatiemeter, en ondanks dat mijn Engels redelijk mag genoemd worden, is die uitleg toch te zwaar voor mij. Ik kan wel lezen wat er staat, maar het is te veel om te bevatten.

die "PageFaulst per Second" ziet er vrij normaal uit als ik ze vergelijk met mijn PC. PageFaults zijn ook gerelateerd aan het aantal keer schrijven en lezen van en naar het geheugen, en die relatie is, voor zover ik kan zien op je afbeelding (die niet erg duidelijk is) toch normaal.

Ze spreken in die Helpfiles van een "BottleNeck", een flessenhals, waar het geheugen last van kan hebben, maar de juiste zoekmethode, oorzaak of remedie wordt niet vermeld (of heb ik niet gevonden).

In deze richting kan ik je ook niet verder helpen. Het is mogelijk om je prestatiemeter te delen met iemand van Microsoft, en deze de beoordeling te laten doen. Dat kan via internet. Maar voor meer uitleg zal je toch best kontakt opnemen met een Microsoft helplijn.

Zelf zou ik toch nog even die geheugenmodules uittesten.

Ook kan je even snel een prestatie-index van prcessor en RAM bekijken in Configuratiescherm," Hulpprogramma's voor informatie en prestaties". Met jou configuratie zou je voor processor en Geheugen (RAM) toch zeker een 7 tot 7,5 score moeten halen. Als het RAM veel slechter scoort dan je processor, dan is dat abnormaal. Vergeet niet (linksonder) eerst te klikken op "De analyse opnieuw uitvoeren.

Sorry als ik je niet beter kon helpen.

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ bart.v.g.

Indien je je probleem wil voorleggen aan Microsoft, kan je dit ook via een "Persoonlijk Bericht" aan MicrosoftHelpt. Dan kom je in contact met een medewerker van MS waar we met dit forum meermaals mee samenwerken. Geef een verwijzing door naar dit topic ... en dan kan MicrosoftHelpt eens komen kijken. Succes ermee !

Link naar reactie
Delen op andere sites

kape,

bedankt voor de info, dit kan zeker van pas komen!

beerke10,

prestatie-index is voor zowel geheugen als processor 7.1, dus zeker niet slecht...

pc erkent ook 8gb ram dus ik verwacht dat er niet echt een hardwareprobleem zal zijn.

primaire schijf scoort echter maar 5.9, ondanks ze 64mb cache heeft (WD caviar green)

waarschijnlijk zal je naar ssd moeten gaan als je echt een hogere score wilt krijgen...

alleszins bedankt voor alle moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.