Ga naar inhoud

Help mijn router valt altijd uit om de paar minuten


Spike Spiegel

Aanbevolen berichten

Ik zit bij "enough internet" van edpnet, en sinds november heb ik niets dan problemen, mijn router valt telkens uit en dan gaat het soms een paar dagen goed, en dan valt het weer om de 5 minuten uit, STOMME DSL LAMP.

Probleem is, ik wil graag overschakelen naar een andere provider, maar ik kan het niet, aangezien ik vastzit tot 6 november 2012, want het is een jaar contractduur, als ik het verbreek moet ik denk ik naar mijn mening zeker 1000 euro boete betalen.

Ik heb een linksys cisqo modem adsl 2+ gateway model (zwarte modem)

Help me, ligt het aan mijn router?????? Want edpnet mag niemand naar ons thuis sturen om het probleem op te lossen (ik heb er echt spijt van, want telenet komt tenminste thuis het probleem na kijken).

Terwijl ik dit aan typen was, is mijn internet weer uitgevallen....

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik heb spijtig dat ik edpnet heb genomen rond november, had ik dit geweten, had ik het nooit genomen en meteen TELENET GENOMEN. VERDOMME HE, NU ZIT IK GODVERDOMME VAST TOT 6 NOVEMBER 2012, DAN PAS KAN IK HET GRATIS OPZEGGEN. GODVERDOMME DIE *****REGELS ALTIJD. Dus kan ik nergens klagen bij de ombudsman of zo, want het is niet plezant om maandelijks je factuur te betalen van internet en wetende dat het bijna nooit fatsoenlijk werkt.

Ik moet wel zeggen dat ik al 3 jaar bij edpnet zit, en de eerste 3 jaar een andere module had (100 gb limiet), en pas rond november een nieuwe module heb genomen bij edpnet (onbeperkt) en sindsdien loopt het HELETIJD MIS.

Hoeveel boete bedraagt het eigenlijk als ik het nu al wil opzeggen? En moet ik echt wachten tot november voordat ik naar TELENET kan gaan??? Dat is zo lang he, verdomme he

We hebben ook de splitter uitgedaan bij de telefoon. Ik heb mijn router ook al 3 jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder splitter zal het zeker niet werken ....

Is er bij het veranderen van abonnement nog iets anders veranderd buiten de data-limiet ? Heb je nieuwe inlog gegevens gekregen ? Is de snelheid ook aangepast ?

Ik heb het met splitter gedaan, mijn internet werkte helemaal NIET, de hele nacht niet, heb splitter uitgedaan en opeens gaat internet wel.

En neen, heb geen nieuwe inloggegevens gekregen, ze hebben gewoon rechtstreeks in het centrale mijn "enough internet" geplaatst. Dus van 100gb module naar onbeperkt module.

Ik weet belange niet wat het probleem is, ofwel mijn router, kan het zijn dat die soms zijn tikken krijgt, gelijk nu gaat die goed, tot een bepaalde duur en dan valt het steeds aan en uit.

Edpnet zei dat de lijn goed was maar met veel onderbrekingen (duh).

Mja mijn belangrijke vraag is: moet ik echt wachten tot november 2012, voor gratis op te zeggen? Want ik wil zo snel mogelijk bij telenet gaan...

Dus ik moet elke maand nu 25 euro per maand betalen voor internet die voor de helft van de tijd niet gaat.... Kan ik hierover geen klacht indienen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens bij de configuratie van de modem/router kijken naar de adsl status en de waarden opgeven van de volgende gegevens: line speed, sync speed, snr of s/r (signal noise ratio), att (attenuation) of lijndemping.

De laatste 3 zijn eigenlijk hetzelfde maar worden soms anders genoemd, vandaar dat ik ze alle 3 geef.

Deze heeft ook 2 waarden nl upstream (voor upload) en downstream (voor download); geef de waarden voor beide.

Je mag er ook een afbeelding van maken en deze posten.

Als je de mogelijkheid hebt, kan je ook eens proberen met een andere modem/router.

Als het daarmee wel gaat zonder onderbrekingen, zit het probleem wel in jouw modem/router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het met splitter gedaan, mijn internet werkte helemaal NIET, de hele nacht niet, heb splitter uitgedaan en opeens gaat internet wel.

De splitter(s) dienen om het ADSL signaal te scheiden van het normale telefoon signaal. Daarom moet er ook op elke aftakking één zitten, tenminste als je zo een tussenstekker model gebruikt.

Naar wat je vertelt zouden de splitters wel eens het probleem kunnen zijn. Die tussenstekker modellen zijn kwalitatief niet erg goed ... . Je zou eens een andere kunnen proberen.

Er bestaan ook in-line boxen die veel beter zijn, maar daar raak je tegenwoordig als particulier niet meer aan, omdat je die rechtstreeks op de telefoonlijn moet aansluiten en dat is verboden voor "onbevoegden".

Is je probleem begonnen toen men je datalimiet heeft verhoogd ?

Wat je contract betreft, ik zou blijven klagen bij EDPNET als het niet opgelost raakt. Normaal kan je niet onder een contract uit voor de vervaldatum, maar als men niet kan leveren waar je voor betaald zal men je daar moeilijk aan kunnen houden.

Nu EDPNET is in dit geval een onderaannemer van Belgacom natuurlijk, dus dat maakt het niet simpeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn dsl modulatie op mijn modem configuratie site veranderd naar ADSL 2+M, aangezien mijn "enough internet" van EDPNET ADSL2+ is, en zo te zien gaat het nu beter, het valt wel af en toe uit. Daarvoor stond mijn dsl modulatie op de pagina standaardinstellingen van mijn modemsite op "multimodus"

[TABLE=class: std]

[TR]

[TD=width: 140]Status:[/TD]

[TD=class: stdbold]Actief[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 140] Downstreamsnelheid:[/TD]

[TD=class: stdbold]7136 kbps[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 140] Upstreamsnelheid:[/TD]

[TD=class: stdbold]640 kbps

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Dit is de informatie van mijn dsl verbindingsstatus op mijn modem configuratie site. Ik heb nog een vraag, ik ga morgen een nieuwe router uittesten, ben ik verplicht om mijn oude router te resetten? Of kan ik mijn gegevens in mijn oude router laten staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de oude router voorlopig niet resetten.

Verwissel hem gewoon met de nieuwe en stel de nieuwe in. Als deze dan niet goed werkt, kan je gewoon de oude terugzetten zonder de configuratie opnieuw te moeten doen.

Als de nieuwe router naar behoren werkt, kan je later nog altijd de oude resetten voordat je hem weggooit of doorverkoopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.