Ga naar inhoud

Extra interne harde schijf valt weg


douweziel

Aanbevolen berichten

Ik heb een redelijke tijd geleden een extra interne harde schijf laten installeren (door een professional, of daar ga ik van uit). Nu is het zo, dat deze schijf na een tijdje niet meer gevonden wordt. Waarna ik mijn computer weer uit elkaar moet halen, alle draadjes stevig moet aanduwen en de computer weer op moet starten. Nu vind ik het nogal een gedoe om dit iedere keer dat mijn J-schijf wegvalt, te moeten doen (de J-schijf verdwijnt meestal ongeveer twee weken nadat ik alle draadjes weer goed aangeduwd heb). Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat de J-schijf niet gewoon blijft bestaan? Ik kan ook een foto van de binnenkant van mijn computer posten, indien nodig.

---

Verplaats deze topic a.u.b. naar de hardware sectie indien nodig.

aangepast door douweziel
Verkeerde topic (?)
Link naar reactie
Delen op andere sites

post-24526-1417704718,9051_thumb.png Heeft je schijf zo een aansluiting (SATA)

post-24526-1417704718,9454_thumb.jpgOf zo een aansluiting (IDE)

post-24526-1417704718,9839_thumb.jpgEen POST scherm ziet er ongeveer zo uit.

Maar dit kan verschillen naargelang de fabrikant. Hier word tijdens het starten je hardware weergegeven.

Zoals CPU, geheugen, cd & dvd-stations en je harde schijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal zou iedere schijf vermeld moeten worden in het POST scherm.

Bij BOOT ORDER word aangegeven op welke plaats het opstarten van een harde schijf wenselijk is.

Vaak kan dan bij HARDDISK DEVICES de verschillende harde schijven aangeven van welke men wil opstarten.

Je extra interne harde schijf heeft J als stationsletter en zal je waarschijnlijk niet gebruiken om van te booten.

Heb je al eens een andere SATA kabel geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal er naar alle waarschijnlijkheid geen garantie meer op de pc aanwezig zijn.

Een SATA kabel kun je indien een beetje handig zelf vernieuwen, als je dan het probleem blijft behouden bestaat de kans dat de harde schijf defect kan zijn.

Als je meerdere harde schijven hebt zou je voor te proberen even een SATA kabel van en andere niet systeemschijf © kunnen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.