Ga naar inhoud

Leeftijd berekenen in Excel


patsyseppe

Aanbevolen berichten

@Beerke10

Datedif is weldegelijk een formule voor het werkblad!

Hallo popipipo,

ik ga de discussie niet aan, omdat ik niet thuis ben in deze materie. Ik baseer mij enkel op documenten die door MVP's Excel zijn uitgegeven en waarin volgende staat (en waar xxx betekend dat ze niet van toepassing zijn op):

""Als VBA-functie: DATEDIFF Als Worksheet Function: xxx Betekenis: periode tussen twee datums, in dagen, maanden of jaren""

DATEDIFF (met 2 F's ) is hier dus enkel weergegeven als een VBA-functie... Don't shoot the pianoplayer... :D

[color=#333333]=floor(yearfrac(j2;today();1)[/color][color=#ff0000];[/color][color=#333333]1) [/color]

De puntkomma is in de formule vergeten.

Sorry, was inderdaad een foutje (met grote gevolgen voor de formule....:embarassed:)

(getest in Nederlandse versie en werkt, en nadien handmatig fout overgetypt naar het Engels)

Met respect en vriendelijke groeten van een amateurke Excel,

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

post-30266-1417704726,777_thumb.jpg

aangepast door Beerke10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo popipipo,

thanks:adore:

Hier staat mogelijk ook waarom DATEDIF niet in de MVP's lijst staat:

For some reason, Microsoft has decided not to document this function in any other versions. DATEDIF is treated as the drunk cousin of the Formula family. Excel knows it lives a happy and useful life, but will not speak of it in polite conversation. Do not confuse the DATEDIF worksheet function with the DateDiff VBA function.

Grinn....

Beerke10

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.