Ga naar inhoud

ik vind het programma om het draadloos netwerk te configureren niet


Stargasm

Aanbevolen berichten

Mijn vriendin maakt op haar school gebruik van een laptop, die ze ook thuis wil gebruiken. Op school geraakt ze probleemloos op internet, thuis lukt dit niet. Ik denk dat ik de oorzaak ken, maar ik heb geen idee hoe ik het probleem oplos.

Als ik rechts onderaan het icoontje van de draadloze netwerkverbinding aanklik, krijg ik de boodschap dat de verbinding niet kan worden geconfigureerd. 'Als u een ander programma hebt ingeschakeld om deze draadloze verbinding te beheren, dient u die software te gebruiken'

Bij Configuratiescherm/Software vind ik inderdaad Intel Pro Network Connection Drivers. Ik veronderstel dat dit het programma is om draadloze verbindingen mee te beheren, maar... ik vind er nergens iets van op de laptop. Met andere woorden, ik kan het draadloze netwerk niet configureren op deze laptop. Dus ofwel moet ik dat programma vinden, ofwel verwijder ik het. Maar ik weet niet of dat een oplossing is en of ze dan nog op haar school op het draadloze netwerk geraakt. Zoveel ken ik er niet van, dus als iemand hier advies heeft zou ik heel dankbaar zijn.

Merci!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik krijg helemaal geen lijst met beschikbare netwerken. Als ik het icoontje aanklik, krijg ik de boodschap waarover ik het in mijn eerste bericht had. Ik weet dat ik een netwerksleutel moet ingeven, we hebben al twee laptops thuis met draadloos internet. Maar blijkbaar is er dus een ander programma geïnstalleerd om het draadloze netwerk te configureren, alleen vind ik dat nergens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op Eigenschappen klik, krijg ik de mededeling dat ik Administrator-rechten moet hebben voor bepaalde opties. Ik krijg enkel het tabblad Algemeen, niet Draadloze Netwerken. Met andere woorden, ik kan het niet uitproberen. Misschien kan ik best de IT-verantwoordelijke van haar school mailen om het probleem voor te leggen, hij zal de enige zijn die er iets aan kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.