Ga naar inhoud

[OPGELOST] hoe zet ik mijn cpu fan zachter


doublepack

Aanbevolen berichten

je zou het kabeltje van het mobo af kunnen halen... en die aan de molex kunnen vast koppelen op de rode en de zwarte die naast de rode zit, daar zit namelijk minder spanning op, daardoor draait hij ook zachter.

je moet wel eventjes gaan solderen of gewoon even de kabeltjes aan elkaar draaien.

je hebt 3 draadjes aan het kabeltje zitten 2 daarvan zijn voor de spanning en 1 daarvan is om de snelheid uit te meten. normaal gezien zit het draadje om uit te meten in het midden, je kunt dan het aansluitinkje laten zitten op het mobo... en de andere 2 draadjes (wel goed) aansluiten om zo een mollex stekker (die je in je harde schijf bij een IDE schijf stopt om spanning op je hdd te krijgen)

hier zit wel een beetje een risico aan vast, want ben je niet zo goed met electronica kan het zijn dat je hem verkeerd aansluit...

geef anders eens de kleuren van de 3 kabeltjes door van je FAN.

of je moet de gok wagen om het zelf eventjes te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk ik heb dit topic gemaakt om een simpele oplossing te krijgen

zodat hij gewoon stil blijft en ik niet elke keer dat ik de computer opstart iets hoef uit te voeren ik dacht namelijk dat er een instelling was in de bios dat ik hem gewoon langzamer kon zetten

maar ik leer er wel mee leven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.