Ga naar inhoud

Map op de usb stick is verandert in een snelkoppeling


dylandean

Aanbevolen berichten

Hoi dylandean,

Welkom op het PCH...

Met het programma Total Commander kan je de eventueel verborgen bestanden zien. Je moet deze optie wel inschakelen bij de instellingen, zorg dus dat je bij weergave de optie verborgen/systeembestanden tonen hebt aangevinkt.

Vind je daar de bestanden niet terug, dan vrees ik dat je bestanden verplaatst of verwijderd zijn. Je kan nog de quarantaine van je virusscanner controleren.

Het is misschien geen slecht idee om je usb stick eens te laten scannen met je anti-virusscanner. Zo voorkom je besmetting wanneer je de stick in een andere computer plugt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag ook dit eens proberen :

Download Unhide.exe naar het bureaublad, als u een melding krijgt dat het bestand mogelijk onveilig is kunt u dit negeren.

  • Dubbelklik op "Unhide.exe" om de tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen "Unhide.exe" als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als administrator",
  • Wacht rustig af totdat de tool gereed is en doe in de tussentijd verder niets op de computer.
  • Als de tool gereed is krijgt u het onderstaande scherm te zien, met de melding "Your files should now be visible"
    • 4d9d78e700801-unhide..jpg

    [*] Vermeld in uw volgende bericht of u deze melding heeft gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

vorige berichten geprobeerd maar geen resultaat. Ik heb bij het gebruik van "unhide.exe" de melding gekregen dat de files zichtbaar zouden zijn.

Ik zie nog steeds de snelkoppeling.

ik heb gisteren het volgende getest( gevonden op "goeievraag .nl")

start, uitvoeren

Type nu: cmd (enter indrukken)

Type nu de letter van je usbstickje, gevolgd door een dubbele punt en een backslash, bijv: e:\ (enter indrukken)

Type nu: attrib -r -a -s -h /s /d

Sluit het venster en ga naar je usbstick met de windows verkenner.

Je ziet je mappen weer staan, maar ook de nepmappen (snelkoppelingen) en een map met het virus. Verwijder de nepmappen en de virusmap en je bent klaar!!

Nadat ik dit uitgevoerd had waren inderdaad de problemen opgelost.

De bestanden heb ik dan van de stick naar de pc verplaatst en de stick geformatteerd.

Daarna heb ik een bestand terug op de stick geplaatst waarna deze onmiddelijk terug in een snelkoppeling veranderde.

Bij het voorgaande terug te proberen lukt dit nu niet meer.

Vandaar mijn vraag of er toch nog een oplossing is om deze map te redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Flash_Disinfector naar je bureaublad.

Indien je tijdens de aanwezigheid van deze infectie USB-apparaten hebt gebruikt, sluit deze dan aan op je pc, zodat de tool deze ook kan desïnfecteren.

Dubbelklik vervolgens op Flash_Disinfector.exe om de tool te starten.

Je bureaublad en icoontjes zullen even verdwijnen. Dit is normaal.

Nadat de tool zijn werk heeft uitgevoerd, herstart je computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inhoud van het logje logje :

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen gedetecteerd: 1

C:\Users\Dylan-Dean\M-1-52-5782-8754-5245 (Trojan.Agent.Gen) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Bestanden gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

(einde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.