Ga naar inhoud

Overschakelen van XP naar Win7


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Ziehier mijn probleem....

Mij ouwe trouwe pc heeft de geest gegeven.

Ik heb een nieuwe besteld, en mag die morgen gaan halen.

Probleem is echter dat ik mijn scanner niet meer kan gebruiken, zo zeggen de mensen van de winkel, omdat....

Mijn scanner is een oude Agfa Focus Color plus, en dat is een SCSI-scanner. Ik had daarvoor op mijn oude pc een speciale SCSI-ingangkaart, waarvan ik vroeg om die op de nieuwe pc te plaatsen, wat ze wel willen proberen, maar Win7 zou SCSI niet meer ondersteunen, zeggen ze, en mede omdat Win7 een 64bit operating system is, terwijl waarschijnlijk die scanner enkel met 32bit kan werken, vonden ze in de winkel dat ik beter een nieuwe scanner aanschaf.

Ik zou dus een nieuwe scanner moeten kopen...

Ik vind dat dus erg jammer, niet om de kost, maar gewoon omdat die scanner echt een fijn goed werkend apparaat is.

Mijn vraag is dus: klopt dat echt? Zal die SCSi-scanner op Win7 niet werken? Is daar geen oplossing voor te vinden, dat ik die gewoon kan verder gebruiken?

Hetzelfde met mijn printer, dat is een HP Deskjet 880C, vrij oud, maar nog steeds perfect funktionnerend, die zou ik ook moeten vervangen omdat er geen USB-aansluiting aan die printer is?..... De nieuwe pc's hebben alleen maar USB-aansluitingen voor dergelijke apparatuur, heet het.

Verder was er ook mijn Sidewinder Force Feedback Joystick die voor gebruik met mijn FlightSimulator FS2004 mijn voorkeur heeft ver boven alle andere joysticks, ook die zou ik moeten vervangen omdat er geen USB-aansluiting aanhangt?....

Is dat nou echt waar allemaal? Zijn er voor geen enkel van die problemen oplossingen die me toelaten diezelfde toestellen te behouden?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat merendeel van het verhaal inderdaad zal kloppen (ik zou exacte modelen en types nodig hebben) ....

Maar inderdaad SCSI op PC vind je heel zelden nog en zeker onder Windows, en ook parallelle interfaces zijn vrijwel verdwenen.

In sommige gevallen zijn er soms (gedeeltelijke) oplossingen te vinden, maar de kost hiervan weegt haast nooit op tegen het vervangen van de toestellen... .

over de joystick vind je hier wat meer info aangaande mogelijk alternatief ...

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ondertussen heb ik gevonden.....

Windows7 kan wél degelijk werken met mijn printer HP Deskjet 880C!!!!!

Ik heb mijn printer HP 880C met een USB-kabel voorzien om aan mijn nieuwe PC aan te sluiten...

Windows7 heeft inderdaad een driver voor de HP printer 880C, dezelfde als voor 882C.

Ik heb die via de gebruikelijke weg geïnstalleerd, namelijk START - Apparaten en printers - Een printer toevoegen - Lokale printer toevoegen - op bestaande lokale poort LPT1 - in een lijst de 880C zoeken ( na eerst Windows Update te hebben gedownload )- driver voor 882C geïnstalleerd.

Nu staat er bij de lijst van printers inderdaad een HP Deskjet 882C, maar op het moment dat die verscheen in de lijst, verscheen er plots ook een ( onbekende! ) IEEE-1284 Controller. En hiermee weet ik niet wat ik ermee moet aanvangen....

Maar, nu die printerdriver blijkbaar geïnstalleerd is, en de printerkabel aangesloten is, wil die printer nog niet printen.

Ik heb op een site van HP gelezen dat andere mensen identiek hetzelfde probleem gehad hebben, maar na enkele pogingen toch de printer in werking kregen. Bij mij is dat nog niet gelukt.

Weet iemand raad?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ondertussen vond ik ook dit...

Die IEEE-1284 controller is een soort controller die bij Win7 opgestart wordt als via een USB aansluiting een nieuw apparaat aangegeven wordt, bv mijn printer, het is een USB controller. Maar wat moet ik daarmee, tenminste als ik mijn printer aan de klap wil krijgen?

Grzeetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Raar...

Na al wat ik totnutoe deed om de printer te laten werken, zie ik alle manipulaties wel bevestigd op mijn scherm, maar het printen zelf gebeurt niet

Ttz. net zoals het bij WinXP met deze printer ging kan ik alle opdrachten tot printen geven, papier, formaat, kleur, kwaliteit, en dat alles in de van XP reeds gekende berichtenvenstertjes, inbegrepen bijvoorbeeld een printopdracht annuleren, alles ziet er op het scherm normaal uit, alleen blijftf de printer zelf als dood zwijgen...

Wat kan ik nu fout gedaan hebben?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je een foutmelding als je probeert te printen ? Kan je een testpagina afdrukken ?

Bij de eigenschappen van de printer, kan je eens nakijken op welke poort hij is geconfigureerd, LPT1 is in geen geval juist, het zou normaal een USB xxxx moeten zijn als de driver correct werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik heb de printer zowel op LPT1 geprobeerd als op USB001 poort, ook een nieuwe poort aangemaakt onder de naam USB kortweg, maar in alle gevallen is de reaktie dezelfde, namelijk...

Geen foutmelding, alle berichten die ik krijg over de printer wijzen erop dat de printer klaar is om gebruikt te worden, zoals dat aangegeven is in de message windows, soms na een printpoging zitter er zelfs printopdrachten in de rij, maar worden niet uitgevoerd, en die ik gewoon kan verwijderen zoals wanneer alles normaal gaat, alleen duurt dat verwijderen wat langer, maar de printer zelf verroert geen vin! Ook een testpagina kan ik niet drukken. Na de installatie krijg ik dus wel de suggeste om dat te doen, maar als ik OK druk dan gebeurt er gewoon niets...

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de usb poorten eens resetten.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Zoals gevraagd heb ik die USB-controllers eerst ongedaan gemaakt, dan de pc herstart en....

Dan zijn ze allemaal hersteld, maar ik zie ook dat er één bij is die zegt: geen 'printer aangesloten', maar daarnaast staat dan ook 'Gereed voor gebruik' met een groen vinkje ervoor.

De printer print nog steeds niet terwijl alle messages aangaande de printer wel op scherm komen.

Onveranderd dus!

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.