Ga naar inhoud

Foto boek verdwenen


irene

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik hier op de goede plaats ben maar dit is me gisteren overkomen:

Ik maak een boek bij Blurb.com en er waren tot gisteren ca 135 blz vrijwel klaar.

Opeens kreeg ik het gevoel dat het Blurb programma vast stond (en mogelijk nog meerop mijn PC) en ik kon niet voor of achteruit. ERROR !

Ik heb Ctr-Alt-Del gedrukt maar veel schoot dat niet op.

Ik heb toen zoveel mogelijk programma's weggeklikt en opnieuw de laptop opgestart.

Blurb weer opgestart...en boek was complet verdwenen ! Dus vette shit !

Ik had mogelijk verwacht dat er een gedeelte van het boek weg zou zijn, maar toch niet alles want hij slaat alles meteen op.

In prullenbak niets gevonden, wel vond ik ergens een Booksmart log van datum 4/2 maar ik weet even niet hoe ik dat hier kan invoegen. Lukt in ieder geval niet

Is het geheel sowieso nog ergens terug te halen (10 uur werk !) en zo ja graag even met dummie uitleg ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het log staat volgens mij niet je opgeslagen werk.

Maak eens een heel beperkt album, kies opslaan en kijk in welke map het bestand opgeslaan wordt.

Dan weet je ook waar het probleem- bestand zou moeten staan.

Maak in het vervolg als je zo'n uitgebreid werkje begint regelmatig een backup.

Hoe je een backup maakt en terug kan zetten lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-860-1417704753,9242_thumb.jpg

Ja die back up had ik nadien ook al wel gevonden, maar daar had ik toen dus weinig meer aan

Als ik met een fakeboek Bestand>>Opslaan doe dan krijg ik het volgende te zien. Zie foto. Het wordt dus niet in een map opgeslagen of zie ik dat verkeerd ?

Ik had dit scherm eerder al gezien, dus ik begreep dat ik niet meer hoefde op te slaan. Ik heb er geen moment aan gedacht dat het gehele boek zou kunnen verdwijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf booksmart geïnstalleerd om zo de bestandslocatie terug te vinden van gemaakte bestanden.

Je vindt die terug in de map booksmartdata.

Indien je de map mijn documenten op de D schijf hebt staan vindt je die map terug zoals op afbeelding weergegeven, anders gewoon i.p.v. D op je C naar de maplocatie gaan.

post-23245-1417704754,3543_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt daar heb ik hem ondertussen ook kunnen vinden, met een zoekfunctie en ook wat Blurb info

Ik ben niet zo ontzettend handig, dus ik begrijp niet goed hoe ik die info (5 onderdelen) weer in dat Blurb bestand kan krijgen. Kan het me aub in zeer eenvoudige taal en puntsgewijs worden gemeld aub ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor de uitgebreide foto reportage, maar dat is nl het probleem niet.

In mijn Booksmart bestand zitten wel enkele testboeken maar dus NIET het boek wat ik kwijt ben.

Dat zit ergens dus in mijn Documenten en dat moet op één of andere manier tussen weer worden terug gebracht IN het Booksmart bestand

Ik denk dat ik iets moet importeren/exporteren/ kopieren + plakken of zoiets.

Het zal voor de gevorde PC gebruiker mogelijk heel simpel zijn, maar ik heb dat niet eerder gedaan, vandaar mijn vraag

Link naar reactie
Delen op andere sites

De naam Testboek is door mij zelf aangemaakt ( een test) om te weten te komen waar de aangemaakte boeken zich bevinden.

Dus jouw boek ( naam die je zelf gegeven hebt) vindt je terug in de map booksmartdata ( zie bericht 5).

Hoe je een eerder gemaakt boek terug kan openen zie je in bericht 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we iets langs elkaar heen praten:

Mijn eerdere boeken en ook een testboek zitten in het Blurb Smart bestand zoals in nummer 7 maar mijn 'verloren boek' zit in mijn documenten zoals in mummer 5.

Mijn vraag nu is: Hoe krijg ik mijn verloren boek vanuit bericht 5 >>>> Blurb Smart bestand bericht 7 ?

Klik ik mijn verloren boek aan in mijn documeneten dan kan ik het niet openen, ik krijg dus geen inhoud te zien

aangepast door irene
wijziging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.