Ga naar inhoud

Back-up maken


Emperor

Aanbevolen berichten

Hallo!

Graag wil ik ter voorkoming van veel gefoeter bij een crash preventief een backup maken.

Ik heb reeds heel wat gelezen en gegoogeld, maar ik hou toch nog enkele vragen over.

Misschien kunnen jullie me verderhelpen:

1. Raden jullie de backupfunctie in Win7 aan? Zonee, welke andere freeware kan ik gebruiken?

2. Ik kan de data op een externe HDD opslaan. Kan ik de bestanden dan ook van op die locatie openen op een andere pc (via verkenner)?

3. Ik meen me te herinneren dat er niet alleen backup van bestanden mogelijk is, maar ook van programma's en software? Kan de Win7 Backup dit ook? en hoe?

4. De herstelcd dient ook gemaakt te worden, vermoed ik?

5. Er bestaan verschillende soorten backups (full, incrementeel, ...): welke raad je me aan als je hierboven leest waaraan die voor mij moet voldoen?

6. Indien de gemaakte backup niet in verkenner doorbladerd kan worden, kan ik dan op dezelfde externe HDD nog andere mappen maken waarin ik wel kan bladeren?

7. Stel dat ik de backup wil gaan gebruiken, hoe doe ik dat?

Grtz;

Emperor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst moet je zelf de vraag stellen waarvan wil ik een backup maken, van eigen persoonlijke bestanden of van het besturingsysteem?

Wil je enkel gratis software gebruiken?

Ikzelf ben geen voorstander van de ingebakken backup van Windows, anderen weer wel.

Tijdens de installatie van een programma worden op verschillende locaties bestanden geplaatst, een backup maken van enkel geïnstalleerde software om nadien terug te gebruiken gaat dus niet.

Een backup wordt bewaart in een eigen bestandsformaat, afhankelijk van het backupprogramma kan je wel de inhoud van die backup bekijken maar ze gebruiken op een andere PC? Volgens mij niet, je zal al zeker het zelfde backupprogramma op die pc moeten hebben.

Eigen bestanden ( documenten, muziek, film....) kan je gewoon kopiëren naar een andere schijf zonder gebruik van te maken van backupsoftware.

Je kan ze dan ook gewoon gebruiken op een andere PC.

Gratis backup software | Gratis Software Downloads

Best free backup software. Hard drive backup and recovery, image and clone freeware - EaseUS Todo Backup Free

Reliable backup software for server backup & disaster recovery, data backup solutions in Windows Server/Workstation and PC - EaseUS

Volledige oplossing voor het herstellen van harde schijven en het maken van een back-up, een kopie van stations, een kloon of een image van computersoftware

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Emperor,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.