Ga naar inhoud

Leest geen DVD's na opstarten


KayBaerd

Aanbevolen berichten

Beste forum

Sinds enkele weken kan mijn optische drive geen dvd's meer afspelen tot ongeveer 1 uur na het opstarten van de PC. De drive maakt een vreemd geluid. Als de PC echter een tijdje heeft opgestaan werk het weer perfect.

Kan iemand me op weg helpen om de oorzaak hiervan te zoeken ? Of is een reparatie aangewezen ?

Dit apparaat is ongeveer 1 jaar oud.

Mvg en bedankt !

KB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt de dvd-rom ook die geluiden als er geen cd/dvd in zit?

Heb je nog andere problemen zoals trage PC of traag internet/ software.....?

Je kan als test eens een herstelpunt terug plaatsen van enkele weken terug.

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een alienware met een HDD docking station voor 8 schijven langs de rechter zijkant. De case is groot genoeg en de schrijven zitten ver van elkaar met voldoende koeling. De temp van deze HDD lijkt mij erg onrealistisch en ze zit ver van de optische schijf. Ik snap het verband dus niet met het tijdelijk niet werken van de optische schijf. Indien de PC een uurtje opstaat werkt alles perfect ... de temperatuur zou dan toch hoger moeten liggen dan in het begin ?

Ik ga alvast een interventie vragen van Dell.

Bedankt voor jouw antwoord !

---------- Post toegevoegd om 13:31 ---------- Vorige post was om 13:29 ----------

Ik heb zonet even dat docking station opengemaakt ... de 2e HDD voelt echt niet als 255°C aan :P

---------- Post toegevoegd om 13:44 ---------- Vorige post was om 13:31 ----------

Deze bewuste HDD eruithalen maakt ook geen verschil.

aangepast door KayBaerd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag KayBaerd,

Heb je contact opgenomen met Dell?

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.