Ga naar inhoud

PC start niet meer op


Wtr85

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

ik ben aan het proberen een "oude" pc die hier staat te redden, een Pentium D 3.0GHZ met 3GB ram en een 3D kaartje met HDMI uitgang, nog redelijk ok dus (zou hem gebruiken louter als server en om films af te spelen).

Heb geprobeerd gisteren om hem al gewoon 's op te starten, problemen:

hij startte op tot op de desktop van Windows (Win 7 32 bit installatie), maar liep dan volledig vast, kon de muis niet meer bewegen + ctrl alt del lukte ook niet meer, dus ik moest de voeding uit/aan leggen om hem weer te kunnen booten.

Nu is het al zo ver gekomen dat 'ie al niet eens meer boot, in het beste geval schieten de fans van de PSU en GPU voor enkele seconden aan, en valt 'ie meteen uit.

Al geprobeerd:

- de volledige binnenkant van de pc van stof ontdaan

- Andere ram-setups geprobeerd, gewisseld, enz.

Ligt het aan de voeding ? (Gezien 'ie soms helemaal niks van leven geeft, lijkt me dit mogelijk)

Of misschien nog logischer, moedebord kapot ?

Ik kan misschien de komende week nog aan een donor PC raken om wat verder te testen..

Als jullie alvast tips voor mij hebben, hoor ik 't wel ;)

Groeten

Wouter

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij startte op tot op de desktop van Windows (Win 7 32 bit installatie), maar liep dan volledig vast, kon de muis niet meer bewegen + ctrl alt del lukte ook niet meer, dus ik moest de voeding uit/aan leggen om hem weer te kunnen booten.

Mogelijk kan het zijn dat videokaart driver niet goed werkt.

Hebt je ook een probleem als je uw computer opstart en tokkelen op F8 en dan in veilig modus te gaan.

Het kan zijn dat een van de sensoren van de moederbord stuk is.

Maar eveneens mogelijk dat de voeding niet voldoende stroom geeft.

Zoiets is heel moeilijk op afstand te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk kan het zijn dat videokaart driver niet goed werkt.

Hebt je ook een probleem als je uw computer opstart en tokkelen op F8 en dan in veilig modus te gaan.

Het kan zijn dat een van de sensoren van de moederbord stuk is.

Maar eveneens mogelijk dat de voeding niet voldoende stroom geeft.

Zoiets is heel moeilijk op afstand te zeggen.

Ik raak al niet meer in BIOS gezien de pc helemaal niet meer opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan diverse oorzaken hebben waarom deze pc niet opstart,

Probeer eens op te starten met alle hardware ontkoppelt, enkel het geheugen en videokaart op het moederbord.

Schakel je cd/dvd rom, harddisk, diskettestation enz... uit door de stroomaansluiting los te maken.

Helpt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voeding vervangen door een andere

Hij krijgt weeral stroom en valt niet meer uit, maar ik heb een resum nieuwe problemen:

- ventilator van de voeding draait niet (deed dit wel in de vorige pc waar 'ie van komt)

- hij start niet op, en blijft steken op het scherm "intel inside pentium D", he eerste scherm wat je altijd krijgt bij het aansteken van deze PC

Volgens mij heb ik alle connectors gewoon goed aangesloten, fan van graka draait, fan voor de CPU ook, de twee dvd-stations gaan open en toe en krijgen dus ook correct stroom.

Wat is er fout ? Ik raak maw ook niet in bios.

---------- Post toegevoegd om 17:01 ---------- Vorige post was om 16:57 ----------

UPDATE: fan van voeding draait WEL! (Ik had waarschijnlijk misgekeken, sorry!)

---------- Post toegevoegd om 17:14 ---------- Vorige post was om 17:01 ----------

ram setup even aangepast, en boot terug!!!!!! YES

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het nu in orde?

Yep..

Er waren dus 2 dingen die voor de problemen zorgden:

1. Power supply (voeding) was kapot, deze is vervangen

2. Er zat blijkbaar ram in die conflict gaf, deze uitgehaald (helaas nu wel van 3GB naar 1GB gegaan maar maakt niet zo veel uit, is maar een pc'tje die als lichte server moet dienen) en de computer startte terug op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.