Ga naar inhoud

Canon pixma mp250 Error 3


Fleur*

Aanbevolen berichten

Hey computerhelden!

ik zit weer met een probleem en deze keer krijgt niemand bij mij in de buurt het opgelost dus wend ik mij naar jullie. Mijn printer Canon pixma mp250 doet het niet meer. Gisteren is er per ongeluk een M&M in de papierlade gevallen (ja lach maar) en had ik dat niet door. Wanneer ik probeerde te printen gaf hij Error 3 paper jam. Ik heb alles eruit gehaald, inclusief de m&m, maar nu blijft hij die foutmelding geven. Behoorlijk lastig... Ik las online dat ik moest proberen hem een paar keer op en af te zetten, en heb geprobeerd de cartridges er uit te halen, maar ze kwamen niet automatisch naar het midden wanneer ik de lade opende. Het is me uiteindelijk toch gelukt, maar het heeft geen resultaat gehad. De melding blijft. Stekker ook al uitgetrokken, niks lijkt te helpen.

Kunnen jullie me helpen?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Fleur,

ik vond dit op internet (aangezien ik niet goed ben in de Engelse taal, heb ik ze door een vertaalmachine gehaald, excuses)

Hi,

Het spijt me te horen over de problemen.

Dit is een veel voorkomend probleem op deze printer.

E 0 3 betekent vastgelopen papier.

Neem contact op met behulp van een zaklamp, om te zorgen voor niets is het belemmeren van de papierinvoermechanisme naar beneden in de printer waar het niet goed te zien. Als er niets voor de hand liggende, niet-sluit de printer voeding.

Neem vervolgens een droge doek of Q-tips en maak de rubberen rollers in de automatische papierinvoer. Stof kan het coaten van de rollen daar en als ze minder kleverig, ze kunnen niet goed papier.

Houd de printer in beide handen (je kan een andere persoon nodig heeft om u te helpen), zijn kop zetten, naar beneden en schud het een paar seconden om te zien of er iets valt uit de papierinvoer. (Soms objecten zoals pennen, paperclips en dergelijke kunnen vallen in de papierinvoer en veroorzaken verstoppingen.)

Steek vervolgens de printer weer op, neem je papier uit en vervang deze door een frisse, kleine stack (ongeveer 5 pagina's) van papier. Probeer vervolgens opnieuw te vormen feed. Als dat lukt, probeer dan opnieuw af te drukken.

Als er geen geluk, verwijder al het papier uit de machine en dan blazen de invoerrol en de papierlade grondig met perslucht drie of vier keer.

Eenmaal gedaan plug-in weer terug in en plaats een vel papier.

Gelieve het testen van de machine.

Als dat niet helpt, volgt u de onderstaande:

U moet voorbereiden: drie vellen van A4-of Letter-formaat gewoon papier

1. Zorg ervoor dat de stroom wordt ingeschakeld, en verwijder alle papier uit de achterste lade.

2. Open de papieruitvoerlade, en open de uitvoerlade uit.

3. Maak de papierinvoerrol.

(1) Druk op de

taran_2005_18.png

(Onderhoud) toets tot b verschijnt.

taran_2005_19.png

(2) Druk op de knop Zwart of Kleur.

De papierinvoerrol zal draaien zoals het is schoongemaakt.

4. Maak de papierinvoerrol met papier.

(1) Zorg ervoor dat de papierinvoerrol tot stilstand is gekomen, en plaats drie vellen van A4-of Letter-formaat gewoon papier in de achterste lade.

(2) Zorg ervoor dat b verschijnt in het LED en druk op de knop Zwart of Kleur.

De machine begint met het reinigen. De schoonmaak zal worden afgerond nadat het papier wordt uitgeworpen.

Als het probleem niet is opgelost na het reinigen van de papierinvoerrol, contact opnemen met het servicecentrum.

Let op: Nadat het reinigen is voltooid, drukt u op de Stop / knop om de LED terug te keren naar de kopie standby-modus Reset.

Als alle bovenstaande opties niet werkt, helaas een papieren sensor defect raken en de printer moet worden gerepareerd of vervangen.

Laat het me weten, indien nodig verdere hulp.

Hoop dat ik je geholpen.

Bron: Error 3 MP250 Cannon - FixYa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel dat met de perslucht heb ik niet gedaan, voor de rest heb ik de instructies gevolgd, weer zonder resultaat. Ivm met het laatste onderdeel, de onderhoud-toets indrukken heeft ook geen effect, hij reageert er zelfs niet op. Hij staat hier gewoon koppig met zijn lampjes te pinken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de handleiding doorgenomen en werkelijk weer alles geprobeerd dat in me opkwam. Ik heb zelfs de software volledig van mijn computer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar hij zegt weer Error 3...

Nog tips? Het kan toch niet dat ik hem echt stukstukstuk heb gemaakt, als in 'onrepareerbaar'-stuk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Fleur*,

Is je Pc herstelt?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.