Ga naar inhoud

verdwenen schijfruimte


kennedylaan

Aanbevolen berichten

goeiedag,

Mijn computer is ondertussen al een jaar of 6-7 oud maar ik probeer hem nog steeds zo optimaal mogelijk te laten draaien. Deze laatste paar maanden heb ik opgemerkt dat hij toch wel een pak trager loopt dan vroeger en onderzocht ik wat het probleem zou kunnen zijn.

Bij het zoeken merkte ik op dat er heel weinig plaats over blijft op mijn c schijf en dat terwijl er nu heel wat minder programma's opstaan dan vroeger( bijna geen). Ik heb de beschikbare ruimte kunnen brengen naar ongeveer 3 gig van de 30 gig. Nu als ik eigenschap pak van de c schijf komt hij op 27.1 gebruikte ruimte terwijl als ik hem open en alle bestanden selecteer hij maar 24.5 gig komt. Dat is toch 2.5 gig aan "verloren" ruimte. Is er een manier om deze ruimte terug te winnen?

Ik heb al heel wat zaken geprobeerd om ruimte te crëeren of problemen te vinden met gedeeld succes.

-verwijderen van herstelpunten bij systeemherstel

-ccleaner

-antivirussen gezocht

-overbodige programma's verwijdert

-verwijderen van uninstalls van auto-updates(verborgen bestanden)

-schijfdefragmentatie en opruiming

Let op deze gegevens zijn met verborgen bestanden bij dus dit is zeker niet het antwoord.

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kennedylaan, welkom op PC-Helpforum!

Met Spacesniffer kan je zien welke programma's/bestanden de meeste ruimte innemen. Hoe groter de rechthoek, hoe meer ruimte het programma of bestand inneemt:

http://www.pc-helpforum.be/f303/spacesniffer-hoeveel-ruimte-nemen-mijn-programmas-28056/ (klik erop!)

Mogelijk zitten er nog bestanden (videobestanden, muziekbestanden, ...) op uw harde schijf waarvan u het bestaan niet meer afweet. Vandaar dat je eens moet kijken met het programma SpaceSniffer naar de 'grootverbruikers'.

Als u rechtklikt op zo'n rechthoek, komt u direct bij de locatie van het bestand. Pas op: verwijder enkel bestanden die rechtstreeks verwijderd mogen worden (zoals videobestanden, documenten, foto's,...). Programma's mag u niet 'rechtstreeks' verwijderen, u moet programma's verwijderen via Configuratiescherm/Software.

U zegt dat u 2.5 GB verloren ruimte hebt. Die 2.5 GB kan ingenomen zijn door het wisselbestand. Dat kan/mag u niet verwijderen. 2.5 "verloren" ruimte is eigenlijk heel weinig verloren ruimte. Dus dat valt goed mee.

Als u vindt dat uw harde schijf te vlug vol is, koop dan een nieuwe! Harde schijven zijn spotgoedkoop geworden! Tip: kijk ook eens bij Mijn Documenten, Mijn video's, Mijn afbeeldingen of daar geen bestanden zitten die je niet meer gebruikt.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de hulp, ik heb spacesniffer eens gebruikt en heb gezien dat er 2.9 gig aan virtueel geheugen was op de c schijf. Uiteraard mocht ik dit niet verwijderen maar op de site van microsoft wordt gezegd dat het zelfs beter is om deze weg te brengen naar een andere schijf dan diegene waar windows op staat. Ik heb deze dus omgezet naar mijn d schijf en zo 3gig aan ruimte bij gekregen.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.