Ga naar inhoud

Laptop werkt niet goed / start niet op


Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Eigenlijk ben ik voorstander van originele onderdelen...maar aangezien je aangeeft dat beide adapters het goed doen / deden mogen we veronderstellen dat deze ok zijn...wil je meer zekerheid, dan zal je op zoek moeten gaan naar een derde adapter.

Andere mogelijke piste : kijk eens of de laptop nog opstart vanop een Ubuntu Live CD (klik er op) ?...mogelijk kan je op die manier nog bestanden redden.

Omdat je aangeeft dat er geen enkel verklikkerlampje meer brandt (hoor je de HDD ?...) denk ik dat je stilaan het ergste mag gaan vrezen en dat de kans vrij reëel is dat je laptop is overleden (hardwarematig defect).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan inderdaad de DC-connector op het moederbord checken op de kwaliteit van het soldeersel en op mechanisch falen, een afgebroken pinnetje.

Soldeersel van slechte kwaliteit kan je herkennen aan de "zwarte" verkleuring...mocht de connector defect zijn is er ook de mogelijkheid om deze te vervangen.

Dit is echter een werkje dat de nodige ervaring, kennis en voorzichtigheid vereist : de connector is immers rechtstreeks op het moederbord gesoldeerd...je kan hier alles in detail bekijken.

Wanneer de connector (en de soldering) in orde blijken te zijn dan zit rest er nog het moederbord zelf (vervangen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus :) ik was zo nieuwschierig dat ik stiekem de laptop al had opengeschroefd :) nog wil het zo zijn dat de dc connector gewoon in een houdertje zit in de laptop ipv vast gesoldeerd aan het moederbord deze zit dus met een kabeltje aan het moederbord die dmv een stekker los kan :) ik ga nog even mijn zwager mailen of hij zijn oude laptop nog heeft om te kijken of er iets aan gedaan kan worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.