Ga naar inhoud

Problemen internetconnectie


Manthor

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik heb onlangs een pc gebouwd en alles werkt goed, maar ik krijg geen internetverbinding meer. Het is te zeggen, ik krijg verbinding met mijn netwerk, maar geen internetconnectie. Soms zegt hij dat ik ook internetverbinding heb, maar als ik Google Chrome open, krijg ik een fout (zie verder). Het vreemde is nu dat ik wel al mijn drivers had gedownload en dat pas daarna het probleem zich voordeed. Zou er misschien een conflict kunnen zijn met één van de drivers? Ik heb soms ook problemen met mijn DNS server via andere pc’s, maar als ik de modem tien seconden uit zet werkt alles altijd weer perfect. Ook heb ik volgens ‘Apparaatbeheer’ geen driver voor mijn ‘PCI Simple Communications-controller’, als dat er iets mee te doen zou kunnen hebben. In ieder geval, ik heb al van alles geprobeerd, maar nu wordt ik een beetje wanhopig :s Kan iemand mij helpen a.u.b.? Dank bij voorbaat.

Dit zegt de ipconfig /all:

Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : DeepBlue

Primair DNS-achtervoegsel . . . . :

Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride

IP-routering ingeschakeld . . . . : nee

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : C8-60-00-69-BF-BC

DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : ICIDU NI-707523 Wireless N Adapter

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 6C-FD-B9-4D-63-CF

DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::1810:f55d:af00:6f2d%11(voorkeur)

IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.103(voorkeur)

Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1

DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 191692217

DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-16-CD-9B-8A-6C-FD-B9-4D-63-CF

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Tunnel-adapter voor isatap.{48D42A26-124A-43A8-BA35-B5BAD24955D9}:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0

DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0

DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Autom. configuratie ingeschakeld : ja

IPv6-adres. . . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fd:1cfd:35d8:b1e8:f4d0(voor

keur)

Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::1cfd:35d8:b1e8:f4d0%12(voorkeur)

Standaardgateway. . . . . . . . . : ::

NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : uitgeschakeld

Windows netwerkcontrole dit:

“Er zijn verbindingsproblemen met uw breedbandmodem

Start de breedbandmodem opnieuw op:

1.Koppel de modem los of schakel de modem uit.

2.Wacht minimaal tien seconden nadat alle lampjes op de modem zijn uitgeschakeld.

3.Schakel de modem opnieuw in of steek de stekker weer in het stopcontact.

Druk op de knop Reset en laat deze snel los als u een modem met ingebouwde accu opnieuw wilt opstarten. Neem contact op met de internetprovider als het probleem niet is opgelost.”

En Google Chrome dit:

“Deze webpagina is niet beschikbaar

De server op Google kan niet worden gevonden, omdat de DNS-lookup is mislukt. DNS is de netwerkservice die de naam van een website vertaalt in het internetadres. Deze fout wordt meestal veroorzaakt door een verbroken internetverbinding of een verkeerd geconfigureerd netwerk. Deze kan ook worden veroorzaakt door een niet reagerende DNS-server of een firewall die de toegang van Google Chrome tot het netwerk blokkeert.

Hier zijn enkele suggesties:

Laad deze webpagina later opnieuw.

Controleer uw internetverbinding. Start alle routers, modems, of andere netwerkapparaten die u gebruikt opnieuw op.

Controleer uw DNS-instellingen. Neem contact op met uw netwerkbeheerder als u niet zeker weet wat dit betekent.

Probeer het voorspellen van het netwerk uit te schakelen door deze stappen te volgen: Ga naar het menu 'Gereedschap' > Opties > Geavanceerde opties en verwijder het vinkje bij 'Netwerkacties voorspellen om de laadprestaties van pagina's te verbeteren'. Als het probleem hierdoor niet wordt opgelost, raden we u aan dit selectievakje weer aan te vinken voor betere prestaties.

Voeg Google Chrome als toegestaan programma toe aan de instellingen van uw firewall of antivirussoftware. Als dit al een toegestaan programma is, kunt u het verwijderen uit de lijst met toegestane programma's en het opnieuw toevoegen.

Als u een proxyserver gebruikt, controleert u uw proxyinstellingen of neemt u contact op met uw netwerkbeheerder om te controleren of de proxyserver werkt. Als u denkt dat u geen proxyserver zou moeten gebruiken, past u uw proxyinstellingen aan: Ga naar het menu 'Gereedschap' > Opties > Geavanceerde opties > Proxyinstellingen wijzigen... > LAN-instellingen en verwijder het vinkje uit het selectievakje bij 'Een proxyserver voor het LAN-netwerk gebruiken'.

Fout 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Kan het DNS-adres van de server niet oplossen.”

Ik heb:

*Icidu PCI adapter, wireless 300n, 300 Mbps, NI-707523

(300N Wireless PCI Adapter)

*D-Link Wireless N Home Router DIR-615

*Windows 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volgens de log is de DHCP uitgeschakeld.

Doch je hebt wel verbinding met de router.

Ga naar configuratiescherm / netwerkcentrum

Klik op adapterinstelling wijzigen.

Klik op draadloos en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op TCP/IPv4 en dan eigenschappen.

Zet daar IP en DNS op automatisch.

Controleert ook of de firewall de verbinding niet blokkeert.

PCI Simple Communications-controller betekend modem driver. (Heeft niks met internet te maken)

Op de CD van de moederbord zal je dat vinden.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, dat lukt niet :( Even voor de duidelijkheid: als ik kies voor "Automatisch een IP-adres laten toewijzen" wordt de DHCP ingeschakeld en krijg ik een voorlopig IP-adres van het netwerk, niet? Maar of ik nu handmatig het IP-adres, de subnetmasker en de standaard-gateway invoer of niet, ik krijg geen contact met het internet. De router resetten helpt evenmin...

---------- Post toegevoegd om 00:43 ---------- Vorige post was om 00:42 ----------

En ik gebruik gewoon Windows Firewall...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar of ik nu handmatig het IP-adres, de subnetmasker en de standaard-gateway invoer of niet, ik krijg geen contact met het internet.

Nee dan hebt je geen internet.

Je dient ook de DNS in te vullen.

Ik heb een fout gemaakt in bericht 4

Moet zijn:

Bij handmatig IP adres is dat zo ingesteld als de router IP adres zo is 192.168.0.1

IP = 192.168.0.10

Subnetmasker = 255.255.255.0

Standaard-gateaway = 192.168.0.1

Kan je dan als je de browser opent en http://192.168.0.1 typ in de router komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is je internet provider en welk merk/type modem heb je ?

Te zien aan je IPconfig is het telenet met een gecobineerde modem/draadloze router ... .

In dat geval kan je de router alleen instellen via "Mijn Telenet" (inloggen via de telenetwebsite), deze modems kan je niet bereiken via een browser.

Standaard hoort op de PC IP verkrijgen op automatisch te staan evenals DNS.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet provider is Telenet en de modem is een SURFboard van Motorola of zoiets...

---------- Post toegevoegd om 15:01 ---------- Vorige post was om 14:51 ----------

Moet ik mijn Telenet modem dan opnieuw instellen? Want hij lijkt prima te werken voor de pc waar ik nu op zit... Ligt het probleem dan wel daar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.