Ga naar inhoud

Problemen internetconnectie


Manthor

Aanbevolen berichten

post-26208-1417704791,1518_thumb.jpg

Dit is een voorbeeld van het mijne, zoals je kan zien is de lijn vrij vlak de sterkte rond de -40 db.

Ik heb nog een sterk kanaal vlak bij mij (die erboven in de lijst daarom dat mijn router op kanaal 3 staat i.p.v. de standaard 6.

Een signaal sterkte van -80 of minder is eigenlijk onder de limiet men neemt gewoonlijk -70 als minimum.

En zoals je zelf ziet, niet alle hardware is even gevoelig ...

aangepast door ProMind
Bijkomend op de gegevens van de laptop
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vreemd... dus ligt het aan mijn wireless adapter die niet sterk genoeg meer is om het signaal te ontvangen (en dat vroeger wel was? :s ) Kan dat? Kan de adapter plots minder sterk worden om welke reden dan ook?post-31502-1417704793,7667_thumb.jpgEn dit op mijn pc waarop het probleem zich voordoet...

post-31502-1417704793,7056_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn wireless adapter die niet sterk genoeg

Het is wel zo dat na een tijd (minstens 1 jaar) dat de draadloos netwerkkaart minder goed werkt.

Maar als je -85 RSSI hebt dan is de router te ver of zo. (Beste is onder de -60 RSSI)

In dat geval is een extra antenne aangewezen.

Op uw tekening kan ik niet zien hoe het bij u is ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, het onmogelijke is juist gebeurt. :o Mijn vriend komt logeren, ik leg hem het probleem uit, hij kijkt wat rond bij de instellingen, maar weet er ook niet direct raad mee. Dan draait hij gewoon at random mijn antenne een kwartslag en... Plots heb ik internettoegang :D Ik begrijp er niets van, maar ik ga niet klagen. Stegisoft en ProMind, hartelijk dank voor jullie tijd en voor de moeite, uiteindelijk was het dus gewoon een slechte positie van de antenne (ook al had ik alle mogelijke posities al geprobeert...), maar ik heb nu toch ook het een en ander geleerd van netwerken. Nogmaals bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.