Ga naar inhoud

DDR 2 OZC 800 Mhz 4x2gig werkt niet op ASUS P5K-E moederbord


Gast Major

Aanbevolen berichten

Zit momenteel in bios, maar kan enkel fsd aanpassen, zie niets van voltage staan.

Heb er 1 latje ingedaan, starte niet door.

Oud ram terug gestoken, alles werkt weer :-)

Heb andere bios gezien op fora, maar die ziet er helemaal anders uit als de mijne.

Weet het niet meer zo nu

Anyway, bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dasle,

Wederom zit ik op kantoor :-(, en kan niet veel doen van hier.

Heb idd in die pagina van de bios gezeten, ik kon daar nergens iets instellen van voltage, bij DRAM Freq kon ik het aantal Mhz instellen als het nog goed weet, maar niet op 800 mhz, dat weet ik zeker.

Voor de rest staat alles ook op auto, zoals de uw afbeelding.

Ik laat u vanavond weten hoe deze instelling exact staan bij mij.

Bedankt!

mvg

Major

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep ik terug in bios :-) bij mij heet de titel van die pagina "Configure System Performance Settings"

Alles staat op auto....

---------- Post toegevoegd om 19:29 ---------- Vorige post was om 19:26 ----------

Enkel staat er bij mij iets extra.....FSB Strap to North bridge (auto)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je een instelling vinden die gelijkt op Ai overclocking

Voer anders even het volgende uit.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb op een forum instellingen gevonden voor mijn moederbord (bios) dat waren overclock instellingen.

Maar zo geraakte ik wel verder in de bios, er kwamen meer instel opties vrij.

Ik heb nu tot 6 ram kunnen bij steken, één voor één, de 4de wil hij niet slikken, dan start hij niet op.

Nu zie ik op die speccy snapshoot dat mijn geheugen maar op 499 mhz zit? lalala maar ben al verder he! :-)

http://speccy.piriform.com/results/dok16uIYMxjoO3uYyban7JT

---------- Post toegevoegd om 21:38 ---------- Vorige post was om 21:28 ----------

Ram volgens speccy zit op 400 mhz? oekandana? heb het net in de bios op 800 mhz gezet?

---------- Post toegevoegd om 21:48 ---------- Vorige post was om 21:38 ----------

OCZ DDR2 PC2-6400 Vista Performance Gold 4GB Dual Channel - OCZ

hirboven link van mijn ram

Heb in bios de Mhz op 800 gezet, de timing 5-5-5-18

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij je MHz in je BIOS op 800 zet werkt je geheugen op zeg maar 1600 MHZ.

Als je geheugen gebruikt met 800MHz staat dit in Speccy op ,400MHz

Als je 800 MHz bij DDR geheugen ziet staan, wil dit zeggen dat de het geheugen op 400 MHz werkt, maar dat er per tijdseenheid twee keer zoveel data verwerkt word.

DDR (Double Data Rate) geeft per kloktik twee keer een signaal af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik mag in de bios de ddr2 ram niet op 800 Mhz zetten dan?

1 probleem nog, ik heb er zes gig ram ingekregen, al getest of één van de rams slecht was, maar ze zijn allen goed.

Thx Dalse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke instelmogelijkheden heb je in je BIOS voor het geheugen?

Welke was de standaard instelling?

Heb je de volgende instelmogelijkheden

DDR-2 667 MHZ

DDR-2 800 MHZ

DDR-2 889 MHZ

DDR-2 1067 MHZ

Als je deze instellingen kunt kiezen dan moet deze op 800MHz staan, controleer dan even met Speccy als daar het geheugen word weergegeven als 400MHz zijnde.

aangepast door Dasle
instellingen toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.