Ga naar inhoud

DDR 2 OZC 800 Mhz 4x2gig werkt niet op ASUS P5K-E moederbord


Gast Major

Aanbevolen berichten

Dalse, heb er een computer-bios-64-bit-installatie nacht op zitten :-)

Ik denk dat ik al een heel stuk verder sta nu.

Ik heb de volgende topic gevolgt en zo eigenlijk een beetje mijn systeem overclockt, wat niet mijn bedoeling was.

C2D Overclocking Guide For Beginners P5K Add-On - HEXUS Community Discussion Forums

Ik geef graag toe, mijn XP-64 bit idee, is niet goed mee gevallen, meer ga ik er niet meer over zeggen :-)

Ik wist ook niet dat je in bios bv AI overclocking op manual moet zetten voor je verdere instelopties krijgt.

Dus ik heb bovenstaande link, alles hetzelfde gedaan, maar dan met de specificaties van mijn ram DDR2 800mhz 5-5-5-18 en op 1,9 volt

Zo heb ik eindelijk latje per latje mijn ram aan de praat gekregen (geen 8 maar 6 gig)

Slots zijn allemaal ok en de latjes ook, maar op één of andere manier wil hij de laatste 2 gig niet slikken.

Laatste merkwaardige foutmelding dat ik kreeg, is failed overclocking, dit na wanneer er 6 gig in zat, één latje in een ander slot te zetten....dan gaf het sysyteem mij de keuze om in setup te gaan of met default settings verder te gaan.

Als ik dat latje terug in zijn ander slot stak, starte hij probleemloos op.

Wat heb ik nog allemaal gedaan....al die bios instellingen en het veranderen van ram heb ik onder W7-32 bit gedaan.

Wanneer hij die 6 gig slikte en stabiel was, heb ik een cleane install gedaan van W7-64 bit (vergeet het XP-64 verhaal) :-)

Alles werkt naar behoren, maar het probleem vandat 1ne latje blijft.

En ik heb alle latjes getest, zowel ook alle slots.

Resultaat, te laat op het werk gekomen, en zware hoofdpijn nu :-)

Mvg

Major

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik wist ook niet dat je in bios bv AI overclocking op manual moet zetten voor je verdere instelopties krijgt.

De vraag had ik gesteld of je deze instelling kon terug vinden en omdat een antwoord uitbleef dacht ik dat deze optie niet voorhanden was.

Daardoor was ik niet helemaal zeker over de geheugeninstellingen, maar goed deze optie was dus wel beschikbaar in je BIOS en als deze op AUTO staat worden deze instellingen natuurlijk automatisch ingevuld.

Als je de optie wijzigt van AUTO naar MANUAL kunnen de diverse instellingen naar keuze verandert worden.

Dat je pc de laatste 2GB geheugen niet wil slikken kan komen omdat de controller hier niet goed mee overweg kan.

Het geheugen dat je gebruikt op het moment staat ook niet op de lijst van getest geheugen voor dit moederbord.

Nog een mogelijkheid is het verschil van SS (Single sided) en DS (Double sided) memory, en dan gaat het erom hoeveel ranks een controller kan aanspreken.

Maar als ik het zo lees heb jij tot in de vroege uurtjes liggen knutselen xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd Dalse, als leek weet je eerst niet hoe en waar he, en jullie zijn ook niet constant online....dus het was en is nog altijd een leuke les.

Ik ben studio muzikant en audio engineer, systemen configureren voor optimale audio verwerking zou ik goed moeten kennen.

Externe hardware op aansluiten, af en toe eens een pci kaartje steken, maar voor de rest gewoon op en afzetten :-)

Na 25j echt anti MAC te zijn, moet ik toch stillaan gaan toegeven, dat ik later nog op een ander systeem overstap, zal het MAC zijn, en dit uitsluitend voor audio.

Ach....ik denk vaak aan de tijd van mijn Atari ook met Cubase btw....

Anyway thx voor de feedback, en als ik het RAM probleem gevonden heb, laat ik nog iets weten.

Tot bij het volgend probleem! :-)

Mvg

Major

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.