Ga naar inhoud

CPU gebruik overmatig hoog


Maaike*

Aanbevolen berichten

Probeer eens of je Avira kan verwijderen met deze tool.

Goede en gratis virusscanners zijn Avast en AVG.

Kan je ook eens het volgende doen als het cpu gebruik weer piekt.

Druk gelijktijdig de toetsen Ctrl-Alt en Delete in en kies nu "Taakbeheer starten".

Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".

Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan.

Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt.

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zie ook geen uninstallmogelijkheid via program files. Gewoon map deleten is vast niet voldoende?

Volgens mij werkt dit progje voor het opsporen van eea en niet het verwijderen van de scanner, hij loopt namelijk de schijf nu door te scannen: Avira AntiVir Removal Tool for Windows - Avira AntiVir Removal Tool for Windows is a free, easy-to-use disinfection tool,specifically designed to remove a series of security threats from your system, such as Worm.Sober.J/P/Y,W32.Stanit.A, Worm.NetSky.P/AA/B.1/C/D.Dam/P/X, Worm.Mytob.IN.2/KS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update: Soms als ik hem opnieuw opstart doet hij het en tijdje normaal. Dus met gewone cpu waardes, maar meeste van de tijd of na verloop van tijd gaat hij dan toch weer vastlopen op het cpu.

Dit doet hij alleen in de normale modus, niet in de veilige modus. Als ik chrome opstart loopt hij 9 van de 10 keer helemaal vast.

Het gekke is dat het constant fluctueert, dus er is geen peil op te trekken.

Hij staat nu bijv te draaien zonder actie en het cpu hangt rond de 88%

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afbeeldingen zijn niet echt scherp maar voor zover ik de laatste afbeelding kan ontcijferen is het een combinatie van 2 zaken die je cpu de hoogte injagen.

Ten eerste is er de windows indexer die je bestande inventariseert en indexeert om later sneller terug te vinden bij een zoekopdracht.

Ten tweede is er Avira reageert op de indexing en elk bestand gaat scannen dat behandeld wordt door de indexer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmz, en wat kan ik daar het beste mee doen?

Ik probeer nog steeds van Avira af te komen maar die bestanden zijn allemaal beveiligd en ik krijg nergens toegang toe.

Avira verschijnt ook nog steeds niet in de systemtray en geeft foutmeldingen over een scheduler die niet opgestart is.

Ik vermoed dat hij door de eerdere infceties mogelijk nu zelf besmet is of in ieder geval fout geïnstalleerd.

Ik kan geen verdere infecties meer vinden tot nu toe, dat is het goede nieuws (of niet..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad goed nieuws :top:

Start de pc in veilige modus en probeer dan in C:\program files de map van Avira te verwijderen.

Herstart nadien de pc in normale modus en doe een registeropruiming met CCleaner.

Installeer dan een nieuwe virusscanner.

Goede en gratis virusscanners zijn Avast en AVG.

Je hebt het service pack 1 voor windows 7 nog niet geinstalleerd.

Is daar een speciale reden voor?

Doe je regelmatig de windows updates?

Je kan het Service Pack 1 downloaden op deze pagina.

Klik op doorgaan en volg de instructies.

Je moet het bestand windows6.1-KB976932-X86.exe nemen.

Na de download dubbelklikken op het bestand om de installatie te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avira verwijdert, problemen blijven onverminderd.

Heb ook nog even spybot gedraait en die vond een stuk of 9 bestanden. Een paar dagen eerder waren dat er maar 3.

Het lijkt wel of er ergens een bron verstopt zit die de boel steeds weer aanzwengelt...

Ik ben nu bezig met het installeren van AVG.

Nee SP1 (en de updates) staan hier uitgeschakeld en dat komt heel simpel doordat mijn c schijf overvol zat en ik weinig tijd had om die even op te ruimen danwel bestanden over te zetten. En uiteindelijk dacht ik er niet meer aan...

Dat moet dus nu ook eerst gebeuren, mits de snelheid het hier toelaat. Kans is groot dat ik daardoor veel te open heb gestaan voor risico's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels AVG geïnstalleerd en die heeft een virus gevoden (hehe): Luhe.Fiha.A

Hij zou moeten staan in de map: C:\ProgramFiles\BlokkerFotoboek\Editor.exe

Ik kan die hele directory niet vinden, bestanden staan op alles zichtbaar, maar de scan doet er alweer uuuuuren over dus ik hoop datie snel klaar is en dit virus verwijdert. Van wat ik online zo lees over dit virus wordt ik niet heel vrolijk, maar laten we eerst maar even afwachten in hoeverre AVG dit op gaat lossen. Dan zal ik daarna sowieso nog even een scan in de veilige modus draaien en dan hoop ik dat we eindelijk de boosdoener te pakken hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.