Ga naar inhoud

Windows 7 pro 32 bit naar Windows XP 64 bit formateren-herinstalleren


Gast Major

Aanbevolen berichten

Allen,

Heb hier al eens soort gelijk probleem gepost, maar ben er nog niet echt wijs uit geworden.

Misschien vragen jullie zich af, waarom wil je terug van W7 pro 32 naar XP 64....

Systeem van mij dient enkel voor audio productie en opnames. en na lang uitzoeken welke soft dat op 64 bit werkt en welke niet, ben ik tot de conclusie gekomen dat er toch maar XP-64 bit op moet.

Compatibiliteits modus van XP al geprobeerd, lukt niet, de bepaalde soft werkt gewoon niet met W7. E-MU Emulator X2 / E-MU- Proteus X2. De patches voor 64 bit zouden wel moeten werken.

Patch 64 bit voor Steinberg Cubase 4 studio werkt ook.

32 bit kan enkel maar 4 gig aan heb ik gelezen, en zit nu met 4x2gig DDR2 800 mhz die ik er wil bij inpluggen.

Daar is ook een probleem mee, qua voltage instellingen in de bios, maar dat zit al in een andere topic.

Dus ik wil een clean install doen van W XP 64 bit, terwijl er W7-pro 32 bit momenteel opstaat.

Heb G parted op een dvd iso gezet, maar opstarten van daar doet hij niet, ja de boot in bios staat DVD als eerste.

Iemand een sugestie om op een goede manier de OS schijf te formateren, en her-installeren?

Als ik nu van de XP-64 laat booten gebeurd er niets.

In windows XP-64 installeren gaat niet door versie conflict (foutmelding)

Leuk he, en pc :-)

Mvg

en alvast bedankt!

Major

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je van Vista 32 bits naar XP 64 bits wilt gaan zal hier iedereen erg verbazen.

Naar XP 32 bits gaan tot daar aan toe.

Uw redering klopt van geen kanten.

Als uw programma niet zal werken in Vista 32 bits dan zal het zeker niet werken in XP 64 bits want in tijden van XP 64 bits waren er nauwelijks programma.

De kans dat uw programma ontworpen is voor 64 bits is Nihil.

Daarbij wilt je wel 8 Gb geheugen plaatsen terwijl je met een oude programma wilt installeren.

Ik volg even niet want het is niet logisch dat je meer geheugen wilt plaatsen tenzij maximaal 4 Gb in tijden van XP 64 bits.

Dat het programma wel kan werken in XP 32 bits kan zijn dat het programma misschien gemaakt is voor Windows 98

Maar als je in bios de dvdrom als eerst boot hebt ingesteld dan hebt je de Gparted niet juist gebrandt.

Je dient het als ISO image te branden.

Dat geldt ook voor XP want als er geen boot is kan geen enkel cd of dvd opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, bedankt voor uw reactie.

Het is niet VISTA dat ik momenteel draai hoor, maar W7 pro 32 bit.

Op mijn pc zit echter heel weining software.

Steinberg Cubase 4 Studio (werkt op 32- 64 bit)

Steinberg Wavelab 6.1 (werkt op 32- 64)

1x UAD PCI DSP card (werkt op 32-64)

2x TC Electronics PCI DSP card (werkt op 32-64)

Alle externe hardware via usb en fire wire werkt ook op 32-64.

Nogmaals, echt veel ken ik er niet van, maar ik dacht logisch te redeneren.

XP-64 kan toch 8 gig aan dacht zo? 32 bit is toch maar tot 4 gig?

En het grote waarom omdat ik van W7-Pro terug naar XP wil is omdat, twee belangerijke softsynths NIET werken in W7.

E-MU een bedrijf dat in handen is van Creative geeft geen updates voor die software (Emulator X2 Proteus XP)

OP XP-32 (mijn vorig systeem) draaide al die soft wel.

Maar je kan toch maar 4 gig aanspreken in 32bit? of heb ik het nu helemaal verkeerd, zou kunnen zne :-)

Vandaar dat ik maar één keuze heb, dat is W XP 64 bit installeren, dan kan ik die volle 8 gig ram toch aanspreken?

Nogmaals bedankt voor uw reactie

Mvg

Major

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de emu x2 hier:

http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catID=237&subCatID=849&prodID=14928&prodName=Emulator%20X2&subCatName=Software%20Instruments&CatName=E-MU+%2f+Creative+Professional&VARSET=prodfaq:PRODFAQ_14928,VARSET=CategoryID:237

Voor de Proteus X2 Hier: http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catID=237&subCatID=849&prodID=15023&prodName=Proteus%20X2&subCatName=Software%20Instruments&CatName=E-MU+%2f+Creative+Professional&VARSET=prodfaq:PRODFAQ_15023,VARSET=CategoryID:237

Nu staat er voor beiden soft synths dat ze ook voor W7 zouden werken, maar dat klopt in de verste verte niet!

Die twee soft synths maken gebruik van "audio stream engine" om de geladen audio niet in je geheugen te plaatsten.

Heb op alle fora's als gelezen dat Emulator X2 en Proteus X2 nooit op W7 zullen werken.

En idd, XP-32 zou het simpelste zijn, maar dan kan je maar 4 gig aanspreken he. en Steinberg Cubase leunt echt wel op je geheugen en cpu.

Speciaal daarvoor heb ik drie dsp kaarten steken, die audio plug ins op hun eigen cpu draaien, de pc zijn cpu dus nauwelijks belasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegi,

Ik weet zeker dat Steinberg Cubase 4 Studio op XP-32-64 draait (heb legale Steinberg software met dongle voor alle duidelijkheid)

Ik weet zeker dat Emulator X2 en Proteus XP op XP-32-64 draait (ook hier legale software, met een E-MU midi interface 2X2 die werkt als dongle)

Ben erg dom geweest, en heb W7-PRO 32 bit erop gezet....alles werkte behalve Emulator X2 en Proteus X2.

Op het systeem dat ik aan het voorbereiden ben zit die 2x1 gig 1066 mhz geheugen op, die ik wou vervangen door 4x2gig OCZ DDR2 800 mhz (zit al in andere topic)

voor alle duidelijkheid, pc dient enkel voor productie en opname van audio. (voor niets anders)

XP-64 lijkt mij de beste oplossing want daar kan ik 8 gig (die ik echt nodig heb) aanspreken.

W7-64 bit heeft conflicten met die twee Emulator synths, vandaar dat ik W7-32 bit erop heb gezet, met als resultaat, het zelfde probleem.

Het is niet het verschil van 32-64, maar W7 die een probleem heeft met de software.

Ook alle pci DSP kaarten kunnen draaien op 32-64 bit

1x UAD1 (universal audio)

2x Tc Electronics Powercore

De externe hardware:

E-MU x board 32-64

Presonus FP10 32-64

E-MU 2X2 midi interface 32-64

Alle hardware synths en modules via midi

Soit, ik probeer eerst het geheugen probleem op te lossen (samen met jullie) waarvoor dank.

Vervolgens en cleane installatie van XP-64, alle soft installeren....

Werkt dit echt niet, of als ik een compleet verkeerd idee in mijn hoofd heb van hoe het zou kunnen werken :-)

Dan installeer ik gewoon terug XP-32 met 4 gig ram dan, en kijk ik uit naar een cpu upgrade.

Nogmaals dank om mee te denken.

Mvg

MAjor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik kwam toevallig langs je vraag. Waarschijnlijk heb je het probleem al opgelost maar zo niet hier een paar punjes van mijn kant.

1) Niet kunnen booten van je DVD.

Het zou kunnen dat je DVD helemaal niet bootable is. Dan helpt het niet als je DVD drive als eerste device in de bootsequence staat. Oplossing: Download een ISO van een bootable CD met tools (utlimate boot cd bv. maar er zijn er velen). Je kunt dan tevens de beschikbare tools gebuiken om je HDU op een schone installatie voor te bereiden (mbr opnieuw aanmaken, partitioneren etc.) Als je geboot hebt kun je naar de prompt gaan en de tools cd vervangen voor de Windows schijf en dan de installatie handmatig opstarten. Er zijn meer manieren om het gemis aan een bootable CD op te vangen. Je zou ook een bootable USB stick kunnen maken/lenen als je systeem van USB kan booten.

2) Geheugen

Een 32 bits OS kan max ongeveer 4 gigabyte geheugen adresseren. Let op dat is het totaal!. Je graphische kaart heeft ook geheugen en dat gaat dus van het totaal af. Op een gemiddeld systeem wil dat zeggen dat er ongeveer 3,25 gigabyte intern geheugen effectief geadresseerd kan worden. Bij 64 bit systemen is dat andere koek. Deze kunnen maximaal zo'n 16,3 exabyte adresseren (zeg maar zo ongeveer oneindig). Hier wordt de grens meestal door de hardware bepaald. Hoeveel geheugen kan het moederbord ondersteunen en wat is de grootte van de verkrijgbare geheugen modules.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.