Ga naar inhoud

Laptop: aankoopadvies


Stargasm

Aanbevolen berichten


Hallo allemaal. Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen met een zeer bescheiden budget, maximum 500 euro. Ik gebruik mijn laptop voor eenvoudige zaken: surfen op 't internet, on line poker, windows live messenger, filmpjes bekijken, office,... Ik vind het wel belangrijk dat ik verschillende programma's op een vlotte manier tegelijk kan uitvoeren. Gamen doe ik niet.

Er zijn enkele dingen die ik me afvraag en misschien kan iemand me hier advies geven.

- Merk: op verschillende forums lees ik dat kopers gewaarschuwd worden voor Acer en HP, zowel qua kwaliteit van de laptops als qua klantenservice. Zelf heb ik al twee Acers gehad en eerlijk gezegd was ik nog wel tevreden over de klantenservice. 't Is te zeggen: niet over de personen die ik er aan de lijn kreeg, wel over de geleverde service. Dat was wel telkens wanneer de laptop nog onder garantie viel. Ik lees dat o.a. Asus, Toshiba en Lenovo over het algemeen aanraders zijn binnen mijn prijsklasse. Wat ik me nu afvraag: als ik kan kiezen tussen een Acer en een Asus met gelijkaardige kenmerken en de Asus is €100 duurder, loont het volgens jullie dan toch de moeite om de Asus te kopen? Bv. omdat de kans groot is dat de Asus het twee jaar langer volhoudt zonder hardwareproblemen?

- Wat is belangrijker voor de programma's waarmee ik werk? Het werkgeheugen of de snelheid van de processor? M.a.w. kies ik beter een laptop met 6GB geheugen en 1.65 Ghz of een met 4GB geheugen en 2.3 Ghz?

Bedankt bij voorbaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan beter 4GB geheugen en 2.3 Ghz nemen want dat is sneller.

Asus, Toshiba en Lenovo zijn inderdaad goede merken.

Je hebt 2 keer Acer gehad en tevreden over maar zelf zou ik nooit kopen.

Maar eerlijk gezegd is 500 euro echt een lage prijs als je een goede laptop wilt met de laatste nieuwe processor.

Ik zou deze laptop kopen en als je goed leest dan kan je 100 euro terug krijgen wat de prijs op 529 euro is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen beslist om geen Acer meer te kopen, omdat ik er te veel negatieve zaken over lees: zowel qua duurzaamheid, kwaliteit als klantenservice. Verder heb ik begrepen dat de meest recente reeks processoren van Intel het beter doet dan die van ADM.

Wat denken jullie van deze twee modellen?

http://www.dell.com/be/p/inspiron-15-intel-n5050/fs (die van €549)

http://www.vandenborre.be/laptop/toshiba-sat-c660-258

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDMI wordt meestal gebruikt om uw laptop aan de TV aan te sluiten om films af te spelen of zo.

Maar je kan ook een scherm aansluiten op de laptop.

HDMI is eigenlijk een vervanger van Scar dat meestal standaard bij TV aanwezig is doch HDMI is wel sneller.

Net zoals je usb kan aansluiten op diversen toestellen kan je dat ook doen met HDMI mits een TV bijvoorbeeld ook HDMI heeft.

Het voordeel van HDMI is ook dat je relatief lange kabel kan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.