Ga naar inhoud

externe harde schijf start ni mee op


pruts54

Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@peterv1982

peter ben vroeg opgestaan en direkt begone pc opgestart esc ingedrukt en dan kom ik op volgende pagina

standart cmos featutes

advanced bios features

advanced chipset features

integrated periphereals

power manegment setup

frequency / voltage control

ik ben met pijltjestoets naar advanced bios gegaan genterd daar vind ik niets, dannaar integradedperiphireals gegaan genterd daar vind ik dit

chip ide device

onboard device

super 10 device

chip ide device vind ik niks, onboard device wel

usb controler staat enabled ( stond zo )

usb 2.0 controler enabled stond zo

usb legacy suport disabled wa wil da zegen en wat moet ik hier mee doen ?

dan ben ik met esc truggegaan en super 10 device geopend, daar vind ik

usb kb wake-up from s3 enabled wa wil da zegen en moet ik hier iets aan veranderen ?

heb tenslote trug afgesloten met f10

Link naar reactie
Delen op andere sites

usb kb wake-up from s3 enabled wa wil da zegen en moet ik hier iets aan veranderen ?

dat betekend dat als je je pc in slaapstand zou zetten je met usb apparatuur hem eruit kan halen (keyboard)

usb legacy suport disabled

die mag je ook enabled zetten

maar ik vrees dat dat het probleem niet direct gaat oplossen, het zou kunnen, maar de kans is klein

het probleem is eigenlijk dat je pc de externe schijf op usb niet opstart als zijnde een schijf.

nu een kleine (domme) vraag, maar ik ga er vanuit dat je enkel nog usb2.0 hebt dus dat de schijf zeker op een 2.0 poort zit?

Op een 1.0 kan het zijn dat het te traag werkt om de schijf op te starten met de pc

Link naar reactie
Delen op andere sites

@peterv1982

peter, ik vermoed zelfs dat ik geen usb 1.0 heb

mijn mediacenter is van cnb i-pro nexus mce 900

in mijn vorig bericht heb ik gemeld dat ik bios heb afgesloten met f10 kan dat de oorzaak zijn want nu heb ik hem opgestart en de externe hd stond er op ?

in aparaat beheer staat de usb uitgang ingestel dat ik kan afkopelen zonder konflikten of moet ik ze anders zeten en dan via hardware veilig verwijderen werken lijkt me riskant maar wat is het beste

ik wil nu niet vooruit lopen maar op mijn front staan 2 usb ingangen die niet werken volgens mij moeten die ergens ingeschakeld worden ( of is het beter dat ik dit in een nieuw forum plaats ik ben het zo nog ni gewend )

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je hebt niets veranderd? dan lijkt het me eerder toevallig dat die werkt nu.

wel voor de front ingang moet je al te eerste weten of ze effectief aangesloten zijn.

Hoe het met windows mediacenter juist werkt om een schijf af te koppelen weet ik niet, bij vista en 7 mag je gewoon verwijderen, bij xp levert het problemen op

heb je de pc gekocht? of zelf ineengestoken?

indien je het aandurft kan je de case opendoen, en kijken of je een kabel ziet van de frot usb aansluiting, en of die op je moederbord aangesloten is

indien die losligt zoek dan op je moederbord naar usb 3&4 of welke getallen dan ook. vind je een vrije poort mag je die erop aansluiten, dat is normaal een rechthoekig blokje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@peterv1982, ge hebt gelijk nu start ik op en hij staat er ni op,ik zet de stoom op en af en hij staat er op raar ?

pc opengooien is geen probleem, heb trouwens al grafise kaart vervanen over 2 jaar kan zijn mischien iets losgestoten ik doe hem morge open.

de pc is gekocht over 6 jaar 2de hands ben er trouwens kontent van de type staat vermeld in vorig bericht

wat front usb betreft het is een frontpaat met 2 x usb 1x fireware 1x spidif micro enz niet verwaren met de achterkant daar staat nog veel meer op anders moet ik u een raport sturen van de pc ik heb everest home edition maar hoe moet ik dat doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

bwa dat raport is niet zo het probleem hoor

je zal voornamelijk moeten zien dat er mogelijkheid is tot aansluiten

en het zou nu ook wel eens kunnen vermits de pc toch al een iets oudere is dat er toch nog usb1.0 op zit.

ik hoop voor jou dat de aansluitingen effectief nog draad per draad aan te sluiten zijn ipv een rechthoekje

in dat geval moet je de connectoren verbinden zoals wss ook ergens in de handleiding staat die ik je al eens heb doorgestuurd

veel succes, ik hou mijn mail wat in de gaten, en kan normaal redelijk snel reageren.

waar je mee begint is dat het probleem beter is geworden? of net hetzelfde? ik versta die eerste zin niet zo goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

@peterv1982

het probleem is er nog maar ni altijd, mischien es trug formateren er staat nog ni veel op

wat usb 1 betreft ik denk dat ge gelijk hebt, ik zit te denken dat de voorkant een uitbreidingskaart is en daar staat heel duidelijk usb 0.2 op, ik denk er uit halen opstarten zonder dan trug uitschakelen en de kaart trug er in

maar ik heb nog een cd met alle drivers op mischien vind ik er iets tussen ik bedoel drivers voor usb1 of usb2

maar ik kan via de externe schijf perfekt videofilms afspelen af en toe heb ik er die weigerd maar da is meer een codec probleem. als scherm heb ik een lg flatscreen ik vermoed 42 inch overhoeks gemeten 105 cm en heel scherp beeld

het kan zijn dat ik pas zaterdag reageer alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pruts,

Ik wil er niet zomaar tussen komen, maar misschien wordt er te ver gezocht? Een 'oude' harde schijf is dikwijls geen plug-and-play. In dit geval is het simpel: eerst de schijf aan zetten en daarna de Pc. Zodoende heb je direct verbinding. Eens proberen?

MvG |||||||||| WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.