Ga naar inhoud

Thuisnetwerk kan niet ( meer ) ingesteld worden - Kan Netwerkpad niet vinden


Ceulle

Aanbevolen berichten

[ATTACH]16811[/ATTACH]

U zegt dat bij de standaard instelling Netbios aanstaat , ik weet dat niet ,

Ik heb een printscreen van de Netbios instelling bijgevoegd ,Je kan toch appart aanvinken dat NetBios via TCP/IP gaat ?

In elk geval ik kan wel terug mijn eigen Laptop terug in het netwerk zien ,op mijn Laptop zelf , dit was ik trouwens vergeten te vermelden .Dus niet op de andere computer en visa versa .

Maar voor de rest is alles hetzelfde als beschreven in mijn eerste boodschap.

Zou het kunnen dat de router stuk is ? Maar om nu een nieuwe te gaan kopen gewoon om te proberen of het dan wel gaat ???

Ik zeg het , ik ben hier al weeéken mee bezig en heb al van alles geprobeerd dat op forums te vinden is ,

En het thuisnetwerk heeft dus in het begin een hele tijd gewerkt .

De instelling voor thuisnetwerk zijn destijds gebeurd zoals het voorgeschreven is op de Microsoft site .Wat een fluitje van een cent is .

Ik heb ook al de nog nieuwe laptop opnieuw geinstalleerd met de recovery cd's , Bitdefender terug geistalleerd , modem gereset , ( door reset knop 30 sec in te drukken , modem stroom uitgeschakeld enz enz enz )

Het is in ieder geval een probleem waar nogal wat mensen mee zitten .

Grts

NetBiosInstelling.doc

aangepast door Ceulle
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[ATTACH]16813[/ATTACH]

Hier nog een printscreen , Dit is de op XP computer , en "Gezin" is de naam van die XP computer in het netwerk " Patrick-Pc " de andere computer/Laptop in het netwerk

.Je kan vervolgens ook zien welke foutmelding hij geeft als ik op Patrick -Pc klik .Deze foutmelding heb ik nog niet gehad ,

ps welke map is dat die ik moet aanpassen in de bijlage van uw bericht :)

netwerkscreens.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zit waarschijnlijk in de Win 7 Homegroup. Dat is een nieuwe funtionaliteit in Win 7 om het delen in een netwerk makkelijker te maken. Er is maar één probleem aan, het werkt alleen als al je PC's Win 7 draaien en de homegroup dan correct is ingesteld.

In dit geval zou ik de homegroup uitschakelen en de "oude" filesharing van XP gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

We zijn nu augustus 2012 , ondertussen nog alle mogelijke instellingen geprobeerd ,raad gezocht op internet , werkelijk alles geprobeerd opgezocht enz enz .

Tot mijn licentie van Bitdefender Internet security 2011afgelopen was en ik de nieuwe versie van 2012 installeerde . Op slag alle problemen opgelost !!!!

Dit wilde ik nog meegeven voor andere personen die ongetwijfeld

met het zelfde probleem zitten .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.