Ga naar inhoud

Externe HDD word nergens herkent


Vale46

Aanbevolen berichten

Ik heb de oude schijf van mijn (kapotte) laptop in een externe case gestopt en uitgeprobeerd op een Win7 PC. Geen enkel probleem, werkt net als een USB-stick.

Enkel als ik op "veilig verwijderen" klik krijg ik een melding dat er nog programma's draaien ivm de externe HDD terwijl al mijn vensters gesloten zijn??

Ik heb ze dan maar gewoon uitgetrokken, terug aangesloten en alles werkte nog perfect, behalve dat veilig verwijderen weer.

Nu mijn echte probleem:

Ik sluit mijn HDD aan op mijn XP PC en hij herkent mijn externe HDD niet, zelfs bij computerbeheer=>schijfbeheer is er niks veranderd. Die geeft gewoon mijn inwendige schijven weer, niks meer, niks minder.

Ik heb ondertussen alle USB-poorten uitgeprobeerd, al eens terug in de Win7 PC gestoken of ze niet kapot was gegaan. Alles negatief, schijf werkt perfect op win7, maar bij XP niks.

Iemand een idee aan wat het kan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer het volgende eens uit op de XP pc.

Koppel alle usb apparaten los behalve muis en toetsenbord.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Sluit de usb apparaten een voor een weer aan en controleer telkens of het apparaat werkt voor je het volgende aansluit.

Wordt de schijf nu herkend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de hulp, maar mijn schijf word nog steeds niet herkent.

Het lampje op de schijf brand wel (was hiervoor ook), dus aan de poort zelf kan het niet liggen. Het moet de software zijn.

ik ga eens al mijn controllers er terug afgooien, en als ik hem dan opstart mijn harde schijf in de usb laten steken, samen met toetsenbord en muis.

Benieuwd wat dat zal geven.

- ik heb al mijn apparaten er laten inzitten, printer etc werken allemaal perfect, behalve mijn schijf, die word weer nergens herkent.

Zou het iets kunnen maken hebben met het feit dat het een schijf was uit een Vista laptop en dat een XP PC dat niet kan openen, maar de opvolger (die win7 PC) wel?

aangepast door Vale46
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.