Ga naar inhoud

Netwerk kan niet connecten.


Jee

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik heb een probleem met de laptop. Ik heb een vaste PC en een andere laptop die perfect werken met draadloos internet maar mijn laptop die kan geen verbinding maken met het internet.

Dit heeft voordien altijd gewerkt maar nu niet meer, ik heb geen flauw idee hoe dit komt.

Hier een afbeelding van mijn netwerk, hij vind wel een signaal van draadloos internet maar verbind niet... ?

post-3674-1417704788,4028_thumb.jpg

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

En hoe kan ik mijn draadloos internet terug beveiligen want dat is door het resetten van de router (of modem) verwijderd en ik weet niet hoe dit in te stellen.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de laptop werkt wel goed op een ander netwerk, dan bedoel ik bij een vriend thuis met de juiste beveiligingssleutel.

---------- Post toegevoegd om 21:21 ---------- Vorige post was om 21:18 ----------

Dat is een logistiek probleem. Ik woon niet op de locatie van het probleem dus dat ga ik later zeker wel eens uitproberen als ik daar geraak.

Weet je misschien hoe je het draadloze netwerk kan beveiligen met een sleutel/code ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je hebt het niet geprobeerd?

Jammer is maar een kleine moeite.

Heb je buiten je modem/ router ook nog een draadloos router?

Ook heb je een router gereset?

Beveiliging hierdoor ook weg?

Maar in je laptop staat de beveiliging er wel nog?

Geef het merk, model en modelnummer door van alle aanwezige routers.

Welke provider heb je?

---------- Post toegevoegd om 21:28 ---------- Vorige post was om 21:25 ----------

Ik snap het niet meer, sorry.

Nu geef je door op locatie te zijn, dus niet op de plaats van het probleem?

Voor waar moet die beveiliging dan dienen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, een situatieschets. Bij mijn ouders hebben ze Telenet internet (Turbonet XL (shake+)). Er zijn daar 2 laptops en 1 pc aangesloten aan het internet. 1 pc en 1 laptop met kabel, 1 laptop draadloos.

Nu werkt die laatste niet meer, hij kan wel verbinding maken met draadloos netwerk maar niet met internet. (zie afbeelding in post #1).

Andere laptops werken wel op het draadloos internet zonder problemen.

Nu heb ik de niet werkende laptop getest op een ander draadloos netwerk, met bijhorende beveiligingssleutel en daar werkt hij wel op.

Gegevens van modem etc.

- Airplus G 2.4GHZ Wireless Access Point (draadloos ding)

- 10/100 Fast Ethernet Switch (router)

- Motorola / SBV510E (modem)

Nu is mijn vraag, hoe komt het dat die niet verbind met internet? En hoe stel ik een wachtwoord in om mijn draadloos internet te beveiligen?

(hopelijk is het nu wat duidelijker)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.