Ga naar inhoud

[OPGELOST] msn virus ?


Aanbevolen berichten

Begin hier al eens mee :

Download SDFix en klik op "uitvoeren".

Versie 1.40 en hoger zal de uitgepakte SDFix map automatisch naar je systeemdrive verplaatsen (waarschijnlijk: C:\SDFix).

Herstart je PC in veilige modus.

Open de SDFix map en dubbelklik op RunThis.bat om het tooltje te starten.

Typ Y om het schoonmaakproces te starten.

Er zullen Trojan Services en/of Registry Entries worden verwijderd als ze worden gevonden en je zult een toets voor herstart moeten indrukken.

De computer zal dan herstarten (dit duurt langer dan gewoonlijk).

Wanneer de pc herstart zal het tooltje opnieuw runnen en het verwijderingsproces vervolgen, tot de melding Finished getoond wordt. Druk dan op eender welke toets om het script te beëindigen en je bureaubladiconen weer te laden.

Wanneer je bureaubladiconen verschijnen zal het rapportje van SDFix openen. Dit zal dan ook te vinden zijn in de SDFix map als Report.txt.

Kopieer en plak nu de inhoud van dat rapportje hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Begin hier al eens mee :

Download SDFix en klik op "uitvoeren".

Versie 1.40 en hoger zal de uitgepakte SDFix map automatisch naar je systeemdrive verplaatsen (waarschijnlijk: C:\SDFix).

Herstart je PC in veilige modus.

Open de SDFix map en dubbelklik op RunThis.bat om het tooltje te starten.

Typ Y om het schoonmaakproces te starten.

Er zullen Trojan Services en/of Registry Entries worden verwijderd als ze worden gevonden en je zult een toets voor herstart moeten indrukken.

De computer zal dan herstarten (dit duurt langer dan gewoonlijk).

Wanneer de pc herstart zal het tooltje opnieuw runnen en het verwijderingsproces vervolgen, tot de melding Finished getoond wordt. Druk dan op eender welke toets om het script te beëindigen en je bureaubladiconen weer te laden.

Wanneer je bureaubladiconen verschijnen zal het rapportje van SDFix openen. Dit zal dan ook te vinden zijn in de SDFix map als Report.txt.

Kopieer en plak nu de inhoud van dat rapportje hier.

hoe doe je dat , veilige modus ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin hier al eens mee :

Download SDFix en klik op "uitvoeren".

Versie 1.40 en hoger zal de uitgepakte SDFix map automatisch naar je systeemdrive verplaatsen (waarschijnlijk: C:\SDFix).

Herstart je PC in veilige modus.

Open de SDFix map en dubbelklik op RunThis.bat om het tooltje te starten.

Typ Y om het schoonmaakproces te starten.

Er zullen Trojan Services en/of Registry Entries worden verwijderd als ze worden gevonden en je zult een toets voor herstart moeten indrukken.

De computer zal dan herstarten (dit duurt langer dan gewoonlijk).

Wanneer de pc herstart zal het tooltje opnieuw runnen en het verwijderingsproces vervolgen, tot de melding Finished getoond wordt. Druk dan op eender welke toets om het script te beëindigen en je bureaubladiconen weer te laden.

Wanneer je bureaubladiconen verschijnen zal het rapportje van SDFix openen. Dit zal dan ook te vinden zijn in de SDFix map als Report.txt.

Kopieer en plak nu de inhoud van dat rapportje hier.

ik weet dus hoe je een veilige modus doet , maar als ik dat doe wordt het hele scherm zwart , zeker 5 minuten ( dan heb ik het gestopt )... is dat normaal ? En kan het ook zonder dat het op de veilige modus staat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, uit je PB's meen ik te kunnen afleiden dat je niet echt veel geduld wil opbrengen om je PC terug op zijn pootjes te krijgen. Een MSN-virus is nu echt niet zo'n groot probleem dat je er mee naar de PC-boer moet stappen. Doe je dat toch, dan wordt het ongetwijfeld formatteren en de bijpassende factuur. Maar ik ga er nog steeds vanuit dat ook jij zelf dit probleem - mits wat assistentie - perfect kan oplossen. Laat die SDFIx even voor wat hij waard is en laat ons meteen overstappen naar iets anders.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".


    • Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
    • Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.
    • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
    • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
    • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.
    • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder)
    • De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Kopieer en plak de inhoud van het logje in je volgend antwoord, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, uit je PB's meen ik te kunnen afleiden dat je niet echt veel geduld wil opbrengen om je PC terug op zijn pootjes te krijgen. Een MSN-virus is nu echt niet zo'n groot probleem dat je er mee naar de PC-boer moet stappen. Doe je dat toch, dan wordt het ongetwijfeld formatteren en de bijpassende factuur. Maar ik ga er nog steeds vanuit dat ook jij zelf dit probleem - mits wat assistentie - perfect kan oplossen. Laat die SDFIx even voor wat hij waard is en laat ons meteen overstappen naar iets anders.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".


    • Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
    • Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.
    • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
    • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
    • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.
    • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder)
    • De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Kopieer en plak de inhoud van het logje in je volgend antwoord, samen met een nieuw HijackThis log.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.09

Database versie: 573

Scan type: Snelle Scan

Objecten gescand: 43581

Verstreken tijd: 9 minute(s), 25 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 1

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0

Registersleutels geïnfecteerd: 1

Registerwaarden geïnfecteerd: 2

Registerdata bestanden geïnfecteerd: 1

Mappen geïnfecteerd: 0

Bestanden geïnfecteerd: 5

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

c:\WINDOWS\mrofinu1423.exe (Trojan.Downloader) -> Unloaded process successfully.

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registersleutels geïnfecteerd:

HKEY_CLASSES_ROOT\WR (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\runner1 (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Flash Media (Heuristics.Reserved.Word.Exploit) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit (Heuristics.Reserved.Word.Exploit) -> Data: c:\docume~1\gebrui~1\locals~1\temp\services.exe -> Delete on reboot.

Mappen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Bestanden geïnfecteerd:

c:\WINDOWS\mrofinu1423.exe (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.

C:\WINDOWS\mrofinu1423.exe.tmp (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.

C:\WINDOWS\Temp\{40E5FFDA-89DF-48EE-883B-C5B4A93DF270} (Trojan.DownLoader) -> Quarantined and deleted successfully.

C:\WINDOWS\Temp\Temporary Internet Files\Content.IE5\DMGQIEU8\17PHolmes[1].cmt (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.

C:\Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\Temp\services.exe (Heuristics.Reserved.Word.Exploit) -> Delete on reboot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, uit je PB's meen ik te kunnen afleiden dat je niet echt veel geduld wil opbrengen om je PC terug op zijn pootjes te krijgen. Een MSN-virus is nu echt niet zo'n groot probleem dat je er mee naar de PC-boer moet stappen. Doe je dat toch, dan wordt het ongetwijfeld formatteren en de bijpassende factuur. Maar ik ga er nog steeds vanuit dat ook jij zelf dit probleem - mits wat assistentie - perfect kan oplossen. Laat die SDFIx even voor wat hij waard is en laat ons meteen overstappen naar iets anders.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".


    • Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
    • Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.
    • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
    • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
    • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.
    • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder)
    • De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Kopieer en plak de inhoud van het logje in je volgend antwoord, samen met een nieuw HijackThis log.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 14:23:29, on 31/03/2008

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe

C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AppCore\AppSvc32.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

c:\program files\common files\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe

C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\Acer\Empowering Technology\admServ.exe

C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\TV\CLCapSvc.exe

C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe

C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\CLML_NTService\CLMLService.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe

C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe

C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\Monitor.exe

C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe

C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\PCMService.exe

C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe

C:\Acer\Empowering Technology\admtray.exe

C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\eDSloader.exe

C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE

C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\DOCUME~1\GEBRUI~1\LOCALS~1\Temp\RtkBtMnt.exe

C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\TV\CLSched.exe

C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe

C:\Acer\Empowering Technology\ePower\ePower_DMC.exe

C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZgAcer.EXE

C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE

C:\Program Files\Acer\OrbiCam\CameraAssistant.exe

C:\WINDOWS\system32\ElkCtrl.exe

C:\Program Files\Java\jre1.5.0_08\bin\jusched.exe

C:\Program Files\USB ADSL\CnxDslTb.exe

C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe

C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe

C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe

C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe

C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe

C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe

C:\WINDOWS\system32\wbem\unsecapp.exe

C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE

C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe

C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe

C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE

C:\Program Files\Java\jre1.5.0_08\bin\jucheck.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = iGoogle

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - c:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: (no name) - {1E8A6170-7264-4D0F-BEAE-D42A53123C75} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\coShared\Browser\1.0\NppBho.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_08\bin\ssv.dll

O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.1121.2472\swg.dll

O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll

O3 - Toolbar: Acer eDataSecurity Management - {5CBE3B7C-1E47-477e-A7DD-396DB0476E29} - C:\WINDOWS\system32\eDStoolbar.dll

O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll

O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll

O3 - Toolbar: Norton-werkbalk weergeven - {90222687-F593-4738-B738-FBEE9C7B26DF} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\coShared\Browser\1.0\UIBHO.dll

O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch

O4 - HKLM\..\Run: [synTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\PCMService.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [iMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32

O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC

O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC

O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName

O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ADMTray.exe] "C:\Acer\Empowering Technology\admtray.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [eDataSecurity Loader] C:\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\eDSloader.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ntiMUI] C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI CD & DVD-Maker 7\ntiMUI.exe

O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [AzMixerSel] C:\Program Files\Realtek\InstallShield\AzMixerSel.exe

O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay

O4 - HKLM\..\Run: [ePower_DMC] C:\Acer\Empowering Technology\ePower\ePower_DMC.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Acer ePower Management] C:\Acer\Empowering Technology\ePower\Acer ePower Management.exe boot

O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZgAcer.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [eRecoveryService] C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\Monitor.exe

O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCameraAssistant] C:\Program Files\Acer\OrbiCam\CameraAssistant.exe

O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideo[inspector]] C:\Program Files\Acer\OrbiCam\InstallHelper.exe /inspect

O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCameraService(E)] C:\WINDOWS\system32\ElkCtrl.exe /automation

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.5.0_08\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [CnxDslTaskBar] "C:\Program Files\USB ADSL\CnxDslTb.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [osCheck] "C:\Program Files\Norton Internet Security\osCheck.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [symantec PIF AlertEng] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /a /m "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\AlertEng.dll"

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

O4 - HKCU\..\Run: [steam] "c:\program files\valve\steam\steam.exe" -silent

O4 - HKCU\..\Run: [Fraps] C:\FRAPS\FRAPS.EXE

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE

O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm

O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - Add to Windows Live Favorites

O8 - Extra context menu item: Openen in een nieuwe achtergrondtab - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\nl-be\msntabres.dll.mui/229?60ab70dbf3c94dc7b59b1895c3934a21

O8 - Extra context menu item: Openen in een nieuwe voorgrondtab - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\Components\nl-be\msntabres.dll.mui/230?60ab70dbf3c94dc7b59b1895c3934a21

O9 - Extra button: In weblog opnemen - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: &In weblog opnemen met Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab

O16 - DPF: {5D6F45B3-9043-443D-A792-115447494D24} (UnoCtrl Class) - http://messenger.zone.msn.com/NL-BE/a-UNO1/GAME_UNO1.cab

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1156405452518

O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab

O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab

O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: AdminWorks Agent X6 (AWService) - Avocent Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\admServ.exe

O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\TV\CLCapSvc.exe

O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\TV\CLSched.exe

O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\VAScanner\comHost.exe

O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Program Files\Acer\Acer Arcade\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe

O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe

O23 - Service: Wachtwoordvalidatie voor Symantec IS (ISPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\isPwdSvc.exe

O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe

O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE

O23 - Service: LiveUpdate Notice Service Ex (LiveUpdate Notice Ex) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe

O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe

O23 - Service: Logitech Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech - c:\program files\common files\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe

O23 - Service: Planner voor Automatische LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe

O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe

O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe

O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - CACE Technologies - C:\Program Files\WinPcap\rpcapd.exe

O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

O23 - Service: Symantec AppCore Service (SymAppCore) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AppCore\AppSvc32.exe

--

End of file - 13913 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er goed uit. Alle problemen zijn van de baan. Alleen nog wat "grote schoonmaak" : verwijderen van gebruikte programma’s, een cleaning en het verwijderen van de besmette herstelpunten. En - ondanks eerdere aanbevelingen - heb je je JAVA nog steeds geen update gegeven. De informatie hierover kan je eerder al vinden. Zou je aanbevelen om dit zeker uit te voeren, want je hebt wel een heel oude versie in gebruik.

Verwijder SDFix en Malwarebytes.

Download CCleaner.

Installeer het en start het op. Klik in de linkse kolom op “Opties”. Selecteer het tabblad ‘Geavanceerd’ en haal het vinkje weg voor “Verwijder alleen tijdelijke bestanden in de Windows systeemmap die ouder zijn dan 48 uur” en sluit hierna het programma.

Start CCleaner op en klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scannen voor fouten’. Als er fouten gevonden worden klik je op ”alle fouten herstellen” en ”OK”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen.

- Ga naar Start/Alle programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel.

- Klik in de linkerhelft van het venster op "Instellingen van systeemherstel".

- Zet een vinkje voor "Systeemherstel uitschakelen".

- Klik "Toepassen".

- Windows vraagt of je dat zeker weet.

- Klik "Ja".

- Klik "OK".

- Start de pc opnieuw op.

- Ga weer naar Start/Alle programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel.

- Je krijgt de melding: "Systeemherstel is uitgeschakeld. Wilt u systeemherstel nu inschakelen?"

- Klik "Ja".

- Verwijder het vinkje voor "Systeemherstel uitschakelen".

- Klik "Toepassen".

- Klik "OK".

- Start de pc opnieuw op

- Er is nu een nieuw herstelpunt aangemaakt.

That’s it ! En dan kan MSN terug aan boord ... als je daar nog zin in hebt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.