Ga naar inhoud

Vastlopen van pagina's


Talitha

Aanbevolen berichten

Worden al de problemen op mijn computer veroorzaakt door Avast? Ik heb Avast een jaar gratis op proef, in mei is mijn abonnement afgelopen. Helaas zijn onze financieen op dit moment niet toereikend voor een nieuwe versie. Zijn er nog andere gratis anti-virus programmas die ik voorlopig kan gebruiken? Ik vind Avira persoonlijk ook erg goed maar zo'n gratis programmaatje kan je notebook natuurlijk niet optimaal beschermen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zou kunnen dat het aan Avast ligt... Ze hebben pas hun hele Antivirus programma ge-updated. Wat gebeurt er als ik Avast een paar uurtjes uitschakel? Misschien gaat het surfen dan zonder problemen, alleen heb ik dan weer een ander probleem met al die virussen online... En die witte flits, is daar helemaal niets meer aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de test met (of eigenlijk zonder) Avast betreft ... dat hoeft niet zo lang te duren. Je kan dat uitvoeren met afgekoppelde internetverbinding. Dan is er geen enkel risico dat je ook weer andere virussen zou binnenhalen, wegens gebrek aan AV-programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is waar... Bedankt voor de tip! Oja, ik was nog vergeten te vertellen dat ik steeds van die grijze logjes krijg met de mededeling dat mijn browser op zoek is naar tekst... (die kun je dan vervolgens stoppen of door laten gaan). Wat is daar aan te doen? Ik heb het probleem altijd in Firefox! Ik heb ook Chrome geinstalleerd, deze browser gebruik ik meestal alleen als de verbinding een beetje slecht is maar daar heb ik geen problemen mee.

aangepast door Talitha
Link naar reactie
Delen op andere sites

FF heeft mijn browser pas ge-updated naar 10.02, dat gebeurt altijd automatisch. Ik heb trouwens heel even de stoute schoenen aangetrokken en ben toch online gegaan zonder Avast - wat een verschil! Ik denk toch dat er een conflicterende situatie is geweest, waarschijnlijk omdat mijn programma (Windows XP) inmiddels sterk verouderd is... :dong:

Ik heb zojuist Avast gedeinstalleerd en Avira Premium geinstalleerd, ik kan het programma 30 dagen lang gratis uitproberen. Als het goed bevalt dan zal ik dat voortaan blijven gebruiken!

aangepast door Talitha
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet omdat je de meest actuele versie van Firefox hebt, dat het soms niet kan helpen om je huidige exemplaar te vervangen door een nieuw exemplaar van dezelfde versie. Door gebruik kan de oude versie wel eens - om één af andere reden - bepaalde foutjes vertonen, die je bij nieuwe download en installatie nog niet hebt (wegens cleane versie).

Maar misschien eerst even de evolutie van de AV-scanner afwachten, om niet alle problemen op één hoopje te gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik het oude FF eerst helemaal de-installeren? Dan ben ik waarschijnlijk al mijn bookmarks kwijt...

Ik ben inmiddels alweer een paar uurtjes bezig en het surfen gaat tot nu toe zonder problemen! Ik heb het Avira Premium proefprogramma gekozen omdat ik over een maand een ander notebook ga kopen... Dan wil ik Avira downloaden van een schijf. De laptop die ik nu gebruik wil ik laten nakijken door een kennis, misschien weet hij ook hoe die witte flits te verwijderen is...

Ik vraag me trouwens af of ik Windows 7 of 8 (alweer een nieuwe versie) op deze computer kan zetten?

aangepast door Talitha
kleine verandering
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bladwijzers zou je vooraf kunnen exporteren en daarna importeren in je nieuwe FF. Dat mag geen probleem zijn.

Die witte flits lijkt me ook eerder een hardware- dan een softwareprobleem te zijn. Maar je weet maar nooit.

En wat Win 8 betreft : indien die met een voor gebruikers afgewerkte versie uitkomt, zal er ongetwijfeld een tool door Microsoft beschikbaar besteld worden waardoor je kan uitvinden of Win 8 geschikt is voor je PC. Maar dat wordt nog even wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.