Ga naar inhoud

Printer Canon Pixma


Aanbevolen berichten

Ik gebruik sinds ong 1 jaar een canon pixma printer ("all in one") ter vervanging van een 7 jaar oude HP-printer.Ik heb de indruk dat deze printer veel meer inkt verbruikt dan mijn vorige.Wat is volgens juliie de meest voordelige printer qua verbruik en is het aan te raden om lege inktcassettes te laten hervullen ipv nieuwe aan te kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je oude printer van HP maar twee inktpatronen had, zwart en kleur ( meerdere kleuren in 1 kleuerenpatroon).

De canon ( je vermeld het model niet) heeft meestal meerdere (aparte) patronen zodat als 1 kleur op is niet het volledige kleurenpatroon vervangen moet.

Wat dus voordeliger is.

Je kan altijd testen nalezen of technische fiches bekijken op de site van het merk zelf.

Het inktverbruik hangt ook veel van de gebruiker zelf af.

Is het een document voor jezelf hoef je ook niet in de beste kwaliteit af te drukken zo bespaar je al inkt.

Bepaalde documenten die kleur bevatten hoeven bij het afdrukken misschien niet altijd in kleur te zijn, weeral inkt bespaard.

Wat betreft het hervullen of namaakinktpatronen zijn de meningen niet altijd het zelfde.

Maar ikzelf hou het bij de originele, zeker als je printer nog in garantie is opletten.

Als je printer een defect krijgt door het gebruik van gemanipuleerde of...patronen gaat je garantie vervallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.