Ga naar inhoud

Problemen met HP photosmart D6160 - -lampje knippert -


aussie

Aanbevolen berichten

Gebruik al geruime tijd printer, HP photosmart D6160, nooit geen problemen.

Maar al enkele dagen wil hij niet meer printen. Heb enkele cartridges vervangen

HP Nr 363, originele cartridges. Het volume staat nu allemaal vol voor meer dan

50%. Het lampje links boven blijft pinken (normaal geen of onvoldoende inkt).

Zie bijlage. Heb de contacten proper gemaakt, contacten en aansluitingen herstoken,

lampje blijft pinken en printen lukt niet, ook niet uilijnen ed.

Iemand die kan helpen?

post-1879-1417704797,7581_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gitsteren een nieuwe cartridge gestoken, een HP. Nu stel ik vast dat deze gewoon uitloopt, onderkant printer is helemaal besmeurd. Ga morgen naar winkel deze ruilen. Misschien is dit oorzaak.

Heb meerdere malen cartridges en kabel verstoken en uithaald.... spoedig meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handleiding had ik al geraadpleegd voor het openen van deze topics. Bij het knipperen van het links lampje staat dat de inkt leeg is of onvoldoende. Bij controle van de volumes bleek dit niet het geval te zijn.

Het gedeeltelijk resetten bracht geen oplossing. (zie onder)

Heb cartridge omgeruild voor ander. Snel even naar makro gereden. Maar probleem blijft .... lampje blijft knipperen.

Printer is zo goed als mogelijk uitgekuist van het lekkende inktcartridge....

"""""""""""""IntroductieEen gedeeltelijke reset, ook bekend als een elektrische reset kan worden gebruikt om de printer herstellen naar een kant toestand bij een patroon, papier of andere drukken probleem optreedt.

Het uitvoeren van een gedeeltelijke reset van de printerVolg deze stappen om een ​​gedeeltelijke reset uit te voeren.

Stap een: Zet de printer uit en weer aanVolg deze stappen om de printer uit te zetten, en dan weer aan.

  1. Druk op de Voeding toets om de printer uit te zetten.
  2. Haal de stekker van de USB-kabel uit de printer.
  3. Haal het netsnoer uit het stopcontact.
  4. Trek de stekker uit de achterkant van de printer.
    Figuur 1: Terug van de printer
    c00680650.gif1 - Netsnoer-poort
    2 - USB-kabel-poort
    3 - Klep aan achterzijde
  5. Verwijder stekkerblokken of surge protectors die zijn aangesloten op de stroomvoorziening van de printer.
  6. Wacht minstens 20 seconden en dan direct de stekker van de voeding aan op een geaard (drievoudige) stopcontact.
  7. Steek het andere uiteinde van de voeding terug in de printer.
  8. Druk op de Macht knop om de printer aan te zetten.

Stap twee: Druk een testpagina afVolg deze stappen om een ​​testpagina af te drukken.

  1. Zorg ervoor dat de geheugenkaart is verwijderd uit de geheugenkaartsleuf.
  2. Zorg ervoor dat alleen ongebruikt, gewoon wit papier in de invoerlade.
  3. Houd de Macht te drukken.
  4. Druk op de Doorgaan- knop een keer.
  5. Laat de Macht te drukken.
  6. Als de testpagina wordt afgedrukt, opnieuw de USB-kabel op de printer. """""""""""""""

aangepast door aussie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lampje knippert al enkele weken, vandaar heb ik de printer op no actief gezet. Ik dacht dat er een cartridge leeg was. En, ja ik gebruikte al enkele malen Pelikan ivm HP 363, maar hij printe wel met de Pelikan cartidge erin (vermoedelijk 4 HP en max 2 Pelikan) Bij de niet HP kon je wel het volume niet zien, maar het lunt prima. Heb de contacten proper gemaakt, maar de onderzijde van de printer was ook vuil, kan er eventueel inkt los in de printer nu de boosdoener zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Namaakinktpatronen zorgen wel eens voor problemen.

Heb het zelf ook meegemaakt.

Kon ook een hele tijd met zulke patronen afdrukken.

Opeens lukte afdrukken niet meer.

Met printer naar PC winkel gegaan, de kosten waren zo hoog dat ik evengoed een nieuwe printer kon kopen.

Nu dus nog enkel de originele patronen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan moeilijk met de printer naar winkel, betaalde 100€ in 2007 voor de HP D6160 (heb dit net even opgezocht).

Maar ga toch nog even zoeken naar een oplossing, kocht juist een groot pakket ander kleuren gisteren samen met die beruchte

L magnaan erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.