Ga naar inhoud

Werk verliezen bij automatisch updaten windows


m.franken

Aanbevolen berichten

Als windows automatisch een update installeert en daarna de computer opnieuw start ben ik regelmatig werk kwijt.

Openstaande programma's en bestanden worden blijkbaar niet eerst opgeslagen en daarna weer teruggezet zoals ze stonden.

Kan dat niet of moet ik daar een instelling voor aanpassen?

vr.gr. Marij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om Windows updates op een veilige manier te installeren en geen openstaande bestanden kwijt te geraken kan je best via start-> configuratiescherm-> windows update bij belangrijke updates voor onderstaande instelling kiezen.

post-23245-1417704812,9309_thumb.jpg

Ook bij aanbevolen updates zet je een vinkje bij Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates.

Je krijgt dan een melding dat er updates beschikbaar zijn en de vraag of je ze wil installeren.

Je kan dan eerst je programma's en bestanden veilig afsluiten en dan de updates installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wordt altijd geadviseerd om "automatisch updaten" als instelling te nemen. Maar misschien is jouw idee wel beter voor mij. Ik ben nogal slordig in die dingen en vergeet dan regelmatig mijn werk op te slaan. Na zo'n onverwachte update word ik dan onaangenaam verrast :embarassed:

Vooral in een excelbestand waarin ik de hele dag aanpassingen maak. Is het niet zo dat in excel met bepaalde tussenpozen de bestanden automatisch worden opgeslagen? Ik heb alleen geen idee waar ik dat kan vinden? En nu ben ik van drie dagen de aanpassingen kwijt. Ik baal er echt van :thumpdown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.