Ga naar inhoud

Nieuwe pc


Aanbevolen berichten

Hallo allen,

alvorens mij compleet belachelijk te maken, zal ik al maar beginnen met te zeggen dat ik niet echt thuis ben in het computer wereldje :-). Ik wil me echter een nieuwe pc aanschaffen, en zou er ook games op willen kunnen spelen zonder dat het spel constant vastloopt of je tussen 2 frames door nog even naar de wc kan bij wijze van spreke. Aangezien ik maar een arm studentje ben, wil ik de prijs uiteraard zo laag mogelijk houden (wie niet natuurlijk). Ik verwacht zeker niet het beste materiaal, maar wil natuurlijk wel niet na één jaar al niet meer mee kunnen.

Ik heb de volgende folder gevonden:

http://users.telenet.be/chameleon/prijslijsten/desktop.pdf

en die van 599€ leek me wel goede prijs/kwaliteit verhouding (voor zover ik er iets van ken). Kan iemand daar een oordeel over vellen?

Over welke games heb ik het?

Medieval II Total War

The Settlers: Rise of an empire

etc RTS games dus

Zou ik een andere grafische kaart laten steken dan die er in zit dan? En welke kaart raden jullie dan aan? Alvast heel erg bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

bij de link die ik gaf zit geen scherm maar wel vista. Die vista zou ik er toch wel graag bij hebben. Een scherm erbij is geen must, maar het mag wel als de prijs meevalt. Toetsenbord en muis heb ik nog, da's geen probleem.

Wat zijn trouwens minimumvereisten die ik toch in acht zou moeten nemen?

Processor iets van 2 Ghz?

Ram 2 Gb?

grafische kaart 516mb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo......

Voor 599 moet je geen wonder PC verwachten maar ik denk wel dat je hiermee de games kan spelen.

Ik zou persoonlijk voor een Dell gaan, 532 zonder scherm mét Vista.

Hier is de link:De online winkel van Dell: stel zelf uw systeem samen

Of een laten samenstellen bij Alternate.(Ik weet niet of je daar dich in de buurt woont)

Grafische kaarten nVidia PCIe--Asus EN8400GS SILENT/HTP/256M

Software OEM Besturingssystemen--Microsoft Windows Vista Home Basic

CPUs Socket AM2--AMD Athlon™ 64 X2 5600+

Behuizingen Midi Tower--Antec New Solution NSK6580

DVD-reWriters IDE--Samsung SH-S202H

Behuizingen - Koelers--Sharkoon Silent Eagle 2000

Moederborden Socket AM2--MSI K9N Neo-F V3

Harddisks 3,5 inch SATA--Samsung SpinPoint P120

Geheugen DDR2-533--GeiL 2 GB DDR2-533 Kit

Deze kan je kopen voor 534eruo maar daar moet nog 55 euro assemblage bij.

Als je nog vragen hebt........

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor die informatie. Is dit trouwens niet ongeveer hetzelfde als in die folder van chameleon computers?

Wat vind u trouwens prijs/kwaliteitsgewijs de beste oplossing? Want ik zou eventueel mijn budget wel kunnen optrekken naar ongeveer 800€, maar dat is dan wel ongeveer mijn bovengrens...Want als het verschil te minimiem is, hou ik het uiteraard liever wat goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen 599 en 800 euro is toch wel redelijk groot.

Ben je eigenlijk van plan om veel te game of meer internet etc......

Want de PC's van rond de 550 zijn niet echt gemaakt om te gamen terwijl die van 800 dat makkelijk aankunnen.

Ik zou dan deze Dell nemen:

Met 3GB ram geheugen windows Vista én een 19inch scerm.

Eigenlijk klaar om mee te spelen voor 770 euro.

Dit systeem is toch wel een pak sneller.....

De online winkel van Dell: stel zelf uw systeem samen

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt, ik ben al een stuk wijzer geworden. Ik heb nu een site gevonden (komplett.be) waar je pc's kan samenstellen, die gericht zijn op game's.

Is de volgende pc degelijk? Zijn er dingen die fout gaan lopen/nutteloos zijn?

Behuizing: Cooler Master Mystique 631, Black Steel (Without PSU)

Voeding: Corsair Powersupply 550W Bulk, black, ATX/EPS, 120mm fan, 4xSATA, SLI

Moederbord: Gigabyte GA-EP35-DS3, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH9, DES, PCI-Ex16

Processoren: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/koeler

Geheugen: OCZ Platinum DDR2 PC6400 4096MB KIT, w/two 2048MB PC6400 XTC, CL5-5-5-4

Grafische kaarten: Club3D Radeon HD2600PRO 512MB, GDDR2, PCI-Express, 2xDVI, HDCP, HDMI, Retail

Harde schijf: Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Optische spelers: NEC DVD±RW brander AD-7200S, 20x, SATA, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW/Ram, Zwart (bulk)

Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista Home Premium Ned OEM DVD 32bit8 ms

Monitor: Videoseven 22" Wide D22W11, Zwart, VGA, 1680x1050, 5ms

Voor de processor twijfel ik nog tussen diegene die aangestipt staat of deze:

Interl Core 2 Duo E6850 3.0Ghz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/koeler

De prijs is nagenoeg dezelfde, dus. Welke van de twee zou u kiezen en waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Degelijk; ja

Gericht op games; mwja

Er zit een quad in, wat niet echt super op gamers gericht is. De dualcore (dus die e6850) is dan wel weer meer op gamers gericht, maar je grafische kaart is dan weer te zwak om die cpu volledig te belasten...

Op basis van bovenstaand systeem zou ik ze een C2D E6550 laten steken en ipv een 2600pro iets zwaarders. Eventueel wat budget van de voeding afhalen en iets normalers steken (550w is echt overkill 1ste klasse in dat systeem) en dat ook bij de videokaart er bij leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.