Ga naar inhoud

Nieuwe pc


Aanbevolen berichten

Dit wordt hij dan:

Processor: Intel Core 2 Duo, Boxed, E8400, Socket 775

Grafische kaart:2x XFX Videokaart PCI-e GeForce 9600GT XXX 512MB DDR3 2xDVI/HD

Harde schijf: Samsung SpinPoint F1, 7200RPM, SATAII, 32MB, 750GB

Voeding: Cooler Master Real PowerPro Modular 620Watt, Retail

Moederbord: MSI P7N SLI Platinum nForce 750i SLI, SATA2 RAID

Monitor: Samsung SynchMaster 2232BW, Zwart, 22inch

Behuizing: Cooler Master Midi Tower CM 690 ATX No PSU (zwart)

DVD Brander: Samsung DVD-/+/RAM SH-S202H 20x/20x/12x Bulk (zwart)

DVD lezer: Sony DVD-ROM DDU1615S 16x/48x Bulk (zwart)

Casefan: 2x Scythe S-FLEX, 120x120x25mm, Geen LED

Geheugen: 2x Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0

Kaartlezer: Apacer Card Reader AE161 16 in 1 Intern 3,5" USB2.0 (zwart)

Toetsenbord+muis: Trust DS-3700R BE Wireless MediaPl. Desktop AZERTY

OS: Windows vista 32 bits

op hoop van zege ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik zouz elf voor een ander moederbord gaan.

de nForce 750i heeft blijkbaar wat problemen met de nieuwe wolfdale cpu's van intel (waar de e8400 ook onder valt)

als ik jou was zou ik dan eerder voor een p35 moederbordje gaan :)

eentje zoals de gigabyte GA-P35T-DQ6

dit is een erg mooi moederbord met zeer veel functies!

deze is helaas wel wat aan de dure kant, dus je zou ook (als je bij msi wilt blijven) deze kunnen nemen. "MSI P4N Diamond, Retail"

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je SLI draaien op een P35 chipset? volgens mij niet met de officiele drivers (mss met hacked drivers ofzo).

Verder vind ik dat trust toetsenbordje + muis eigenlijk mis staan bij zo'n systeem, neem dan ook direct iets degelijks qua invoerapparaten. Microsoft / Logitech spul is misschien iets duurder, maar kwalitatief heb je dan ook echt zeer degelijk gerief vast. Mijn eerste optische microsoftmuis wordt nog steeds (door mijn moeder dan) gebruikt en die is ondertussen al 9 jaar oud.

(moederbordje waar jij het op hebt is dacht ik de P6N, de P4N zijn al oude series hoor ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zouz elf voor een ander moederbord gaan.

de nForce 750i heeft blijkbaar wat problemen met de nieuwe wolfdale cpu's van intel (waar de e8400 ook onder valt)

als ik jou was zou ik dan eerder voor een p35 moederbordje gaan :)

eentje zoals de gigabyte GA-P35T-DQ6

dit is een erg mooi moederbord met zeer veel functies!

deze is helaas wel wat aan de dure kant, dus je zou ook (als je bij msi wilt blijven) deze kunnen nemen. "MSI P4N Diamond, Retail"

Mm, ik vind hem precies niet op https://www.4launch.nl/shop/ (waar ik ga bestellen); vind jij er een alternatief?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je SLI draaien op een P35 chipset? volgens mij niet met de officiele drivers (mss met hacked drivers ofzo).

Verder vind ik dat trust toetsenbordje + muis eigenlijk mis staan bij zo'n systeem, neem dan ook direct iets degelijks qua invoerapparaten. Microsoft / Logitech spul is misschien iets duurder, maar kwalitatief heb je dan ook echt zeer degelijk gerief vast. Mijn eerste optische microsoftmuis wordt nog steeds (door mijn moeder dan) gebruikt en die is ondertussen al 9 jaar oud.

(moederbordje waar jij het op hebt is dacht ik de P6N, de P4N zijn al oude series hoor ;))

Mja, ben er dus niet zo in thuis. Welk moederbord zou ik dan wel moeten nemen?

ik zal trouwens eens uitkijken naar een ander toetsenbord dan. Wist niet dat er zo'n kwaliteitsverschil op zat :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt raar, maar ik vind eigenlijk geen degelijke en betaalbare moederborden voor SLI...

De volledige P6N serie valt af wegens het niet ondersteunen van de 8400 cpu (is nog under testing bij sommige, bij andere staat het er gewoon op dat het niet werkt, dus het zal zeker niet ideaal zijn. Chipset is dan ook lang voor het uitkomen van de nieuwe 8000serie gelanceerd..). De n750i valt af wegens soms problemen met die cpu's, dus dan blijft de n780i over (die afvalt vanwege de prijs, 200+ € voor een desktopmoederbord is er over).

Langs de andere kant is een 9600GT in SLI wel superieur aan zowat alles wat er momenteel op de markt is voor een competitieve prijs... Kan je niet gewoon wachten tot de 9800GT(x) gereleased wordt? Dit zou aardig snel moeten zijn, en dan kan je een P35 chipset moederbord nemen, 1 grafische kaart en een "zwakkere" voeding. Gaat je even duur uitkomen in aanschaf, maar dan ga je een 100% stabiel systeem hebben.

Edit; je zou ook natuurlijk een E6850 kunnen kopen ipv een E8400. Dat zal amper schelen in prestatie (kost wel 28€ meer), maar die cpu werkt goed samen met de nvidia chipsets, dus dan ben je ook gered.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanmiddag laaide bij ons de discussie in de klas ook weer op over wat beter is.

uit tests die ik eerder voor de dag haalde blijkt de 8800gt nog steeds superieur te zijn aan de 9600gt

en dat terwijl je de 8800gt ook voor 180 euro kan halen

maar dat ter zeide ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maar het gaat hier wel over SLI en niet alleen natuurlijk. En dan zou het toch al iets minder schelen, terwijl de kosten voor 8800 een stuk hoger liggen. Ik heb een aantal mensen hier hun mening over gevraagd, en weinigen vinden dat het de extra kosten dan nog waard is.

Wat dat moederbord betreft, moet ik het nog eens bekijken dan..

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.