Ga naar inhoud

Synology DS211+ 'opgepast. Er zijn fouten bij de S.M.A.R.T status controle !'


Velibor

Aanbevolen berichten

Beste Velibor,

Bedankt voor het plaatsen van uw vraag.

Gelieve er mee rekening te houden dat we hier werken met vrijwilligers en we niet binnen het uur antwoord kunnen bezorgen op uw vraag.

De afbeeldingen die u geplaatst hebt, zijn zeer moeilijk leesbaar. Kan u deze iets duidelijker bezorgen?

Ik had graag wat meer informatie gezien omtrent de exacte smart-status, zo kunnen we beter zien wat er fout gaat.

Ik denk dat het hier gaat om de spin-up time? Ik weet niet of u intussen de nas even hebt herstart en een uitgebreide smart test hebt gedaan vanuit het menu?

Hoe zijn de schijven geconfigureerd in uw nas?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Karel,

In bijlage de beelden.

[ATTACH=CONFIG]17364[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]17365[/ATTACH]

Zijn deze beelden bruikbaar ?

Configuratie : Naam volume 1 Synology Hybrid RAID (SHR) (Met gegevingsbeveiliging van 1 schijf fouttolerantie)-bestandssysteem ext4 zie eveneens afbeelding.post-17425-1417704830,3126_thumb.jpg

Velibor.

post-17425-1417704830,2328_thumb.jpg

post-17425-1417704830,2698_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Velibor,

Heb je een idee welke schijven er inzitten?

Op de synology forums lees ik dat dit een probleem was met de firmware van bepaalde schijven (vb Samsung).

Als ik goed gelezen heb, zou vanaf versie DSM 3.1 dit opgelost zijn.

De waarde 'In The past' is eigenlijk niet erg, want de software onthoud de slechtste waarde ooit en niet de actuele.

In the past melding is dus een fout in het verleden, maar niet actueel, dus op dit moment is er eigenlijk niks mis met de schijven.

Helaas kan je de melding niet wegkrijgen.

Hopende u hiermee van dienst te zijn,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Karel,

2xSchijven die erin zitten : Samsung Model HD204UI (2TB/R54/32M)

Use Samsung Align Tool (software) op www.samsunghdd.com/aft to operate full performance.

Dus het bericht in DSM 4.0:

Systeemintegriteit. Opgepast. Er zijn fouten bij de S.M.A.R.T statuscontrole. Vervang zo snel mogelijk uw schijven. Dus dit bericht, telkenmale ik inlog in DSM 4.0 blijft ! Toch jammer.Heb ook als contact opgenomen met Synology Support, maar daar vragen ze om het Kernel log ?! op te sturen (wat betekent dat).

Velibor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.