Ga naar inhoud

Thuisnetwerk met server


Tomvier

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een vraagje. Ik zou thuis graag een netwerkje opzetten dat ook van buitenaf te bereiken valt. Ik heb al een pc ter beschikking waar ik de server zou op draaien.

Thuis hebben we twee vaste desktops. Deze zouden dus in het netwerk moeten komen. Daarnaast zou ik een laptop, die ik nog moet aanschaffen, ook willen aansluiten in het netwerk. Het zou ook de bedoeling zijn dat ik van ergens anders (bv laptop van in de wagen ergens) bestanden op de server zou kunnen zetten of afhalen. Uiteraard moeten er ook bestanden (opslag/back up) op de server geplaatst moeten worden vanaf de desktops thuis, net als een image.

Wat moet ik dan nu concreet doen? Welke software moet er waar op komen en wat zou ik nog moeten bijkopen?

Alvast bedankt.

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je dient de server een vaste IP adres te geven.

In de server dient je te bepalen welke poort er geopend moet worden. ( we nemen als voorbeeld 8080)

Dan in de router de poort forwarden naar de server.

Hier kan je de IP adres van uw router zien zoals 85.32.25.16

Dan kan je in uw browser zo typen http://85.32.25.16:8080

Nu is het wel zo dat uw ip adres van de router niet altijd dezelfde is.

Ja kan naar no-ip een account nemen zodat no-ip de ip adres van de router steeds volgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.