Ga naar inhoud

Babylon (Search) weer eens op de computer >> help!


Aanbevolen berichten

Ja die staan er nog: google, wiki, bol, marktplaats, bing zijn de keuzes.

Nu ik net na een paar uurtjes (slaapstand) weer zoekwoorden in de adresbalk tik, komt babylon weer het zoekresultaten.

Sh*t! Wat is toch de lol van de makers van dit soort meuk.

Terug On Topic: wat nu??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bijgaand 2 screenshots.

zoekterm 'barendrecht' in adresbalk getikt,

post-32381-1417704845,9655_thumb.jpg

resulteren in zoekresultaten voor 'barendrecht' van Babylon. Dit was altijd van Google.

post-32381-1417704846,7087_thumb.jpg

Als ik overigens het rechterbalkje (waar je ook de keuze voor de zoekmachines doet) gebruik, krijg ik wel google-zoekresultaten.

aangepast door The Lis 100
toelichting rechter zoekbalk(je)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dit zijn gewoon screenshots van Firefox. Als je in het menu Beeld kies en dan bij werkbalken de menubalk uitzet ziet Firefox er zo uit met het oranje Firefox tabje linksboven. Als je deze aankilkt zitten daar de verschillende menukeuzes. Alleen iets anders gerubriceerd dan de menubalk. Maar gewoon standaard Firefox volgens mij. Dat de achtergrond van de rand van Firefox verschilt komt omdat er persona's rouleren.

Bij de Plugins ook niets dat op Babylon wijst (zie onderstaand screenshot, ook Firefox, maar even volledige schermmodus zodat alles op één screenshot past).

[ATTACH=CONFIG]17653[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijke info uit je plugins :Je Java software is verouderd. En dus blijkbaar uitgeschakeld.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Doe eerst deze stappen om Java te de-installeren en de nieuwere versie te installeren:

Download Java Runtime Environment (JRE) 7u3.

  • Scroll omlaag naar : "Java Platform Standard Edition".
  • Klik op de "Download JRE" knop aan de rechterkant.
  • Vink aan: "Accept License Agreement" onder “Java SE Runtime Environment 7u3”.
  • Klik op de jre-7u3-windows-i586.exe link ONDER Download en bewaar het naar je Bureaublad.
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je webbrowser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software of Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen (bij Vista) en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Dubbelklik vervolgens op jre-7u3-windows-i586.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.

En Babylon : niet bij de zoekmachines, niet bij de add-ons, niet bij de plugins, volledig opgerumd in het register ... moet me neerleggen bij het feit dat ik echt geen idee meer heb waar hij dan nog wel verstopt zou kunnen zitten :dong:

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kape,

Java conform bovenstaande geinstalleerd.

Naar aanleiding van je laatste opmerking nog eens naar register gekeken. Bij het zoeken had ik tot nu toe met 'hele tekenreeks' aangevinkt gekeken. Vinkje uitgezet en nog eens gezocht. Kom ik nog 3x Babylon tegen. Blijkbaar was me register dus toch niet helemaal schoon. Ik had je onbedoeld dus verkeerde info gegeven.

Overigens blijft na het verwijderen van e.e.a. en afsluiten van register toch nog zoekresultaten van Babylon. Nog een idee voor beter doorzoeken van evt. register? Heb gezocht op babylon, baby en bab. Krijg wel wat zoekresultaten in regedit op bab, maar durf ook niet zomaar alles daarvan weg te gooien. Het kan ook een toevallige combinatie van letter zijn.

Aan deze twijfel ik bv. nog:

computer\HKEY_CLASSES_ROOT\AppID\{c2a71820-3463-498f-bab7-4798795a4ff6

vanwege de 'bab7'

aangepast door The Lis 100
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.