Ga naar inhoud

nvidia configuratiescherm geeft enkel geintegreerde graphics aan


jorigy2010

Aanbevolen berichten

Hoi, bezit 2 gelijke laptops die ieder dezelfde config hebben oa nvidia GT 555M en een geintegreerde graphics in combinatie met een I7-2670QM CPU.Plots kan ik op 1 van beide laptops geen gebruik maken van de nvidia kaart ondanks dat alle (?) instellingen (via apparaatbeheer wordt weergegeven dat kaart correct werkt, ook de laatste versies van drivers zijn identiek...) dezelfde zijn. Enkel bij het openen van NVIDIA configuratiescherm blijkt het verschil duidelijk te zijn : Enkel de geintegr. kaart wordt herkend, de andere staat er gewoon niet bij.

Heb de drivers er al eens afgezwierd en opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet.

Iemand enig idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de drivers van nvidia kaart zijn bij beide laptops via nvidia-site geupdated en hebben exact dezelfde versies, geheugenbereik,....de laptops zijn resp 6 en 4 maanden oud. Op de laptop waar de nvidia kaart tijdens het openen van de nvidia configuratiescherm NIET verschijnt kan ik alzo geen bv spelletjes spelen, en dus ook geen voorkeur grafische processor ingeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry moest even weg ...

het grappige is dat ik geen herstelpunten kan ophalen ... tenzij tot gisteren toen ik de drivers eraf had gedaan om ze nadien terug te installeren ...

---------- Post toegevoegd om 18:35 ---------- Vorige post was om 18:31 ----------

btw speccy geeft ook doodleuk aan dat ik 2 kaarten heb ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.