Ga naar inhoud

PC valt bijna stil, wordt dan weer sneller, en trager, en sneller...


Aanbevolen berichten

Te vroeg victorie gekraaid. De PC loopt nu soms meerdere uren zonder problemen, maar vooral net na de opstart loopt hij toch nog vaak vaak vast, en op de taskmanager is gewoon niets te zien. Ik heb de indruk dat hij vooral vastloopt als ik iets doe dat een internetverbinding vereist (ter info, mijn verbinding is erg traag, maar dat mag toch geen oorzaak zijn dat mijn pc vastloopt, op dezelfde verbinding heeft mijn laptop die ook windows 7 is helemaal geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je pc beschikt over een wifi (draadloos) en een ethernet (bekabeld) adapter.

Volgens het speccy logje in je eerste bericht, gebruik je de ethernetadapter.

Het heeft misschien toch te maken met je netwerkadapter.

Hoe zit je netwerk in elkaar?

Kan je van de gebruikte toestellen (modem, router, ...) het merk, model en modelnummer opgeven?

Kan je daarmee een draadloos netwerk maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Modem is van Belgacom, Wifi is uitgeschakeld vermits ik beroepshalve weet welke gevolgen straling heeft, vooral op jonge kinderen (en ik heb zeer jonge kinderen).

Deze modem staat in mijn toekomstige huis (dat ik aan het verbouwen ben), en er is een ondergrondse utp-verbinding (70 cm diep, kabellengte ongeveer 40 m) naar waar ik nu voorlopig woon (waren vroeger stallen). Daar staat een Safeway ethernet-switch (vier uitgangen).

Ik denk echter niet dat het daar aan ligt, want als ik met mijn laptop surf heb ik geen problemen, ook niet als ik dezelfde kabel gebruik als mijn vaste pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Je kan ook het volgende eens proberen.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /flushdns en druk enter.

Let op de spatie voor de / .

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.