Ga naar inhoud

Router (her)installeren


Parpika

Aanbevolen berichten

Hallo,

Nadat ik een tijdje helemaal geen internettoegang had is dit inmiddels verholpen (het bleek dat mijn MAC-adres was veranderd). Ik heb weer internettoegang als ik de LAN-kabel rechtstreeks vanuit de muur met mijn laptop verbind. Dit is echter verre van ideaal en daarom wil ik graag mijn router weer aansluiten.

Het betreft een Linksys WRT120N. Als ik de installatie laat lopen via de software van Linksys geeft hij aan dat er geen router gedetecteerd is en dat ik moet controleren of er geen oude netwerken meer zijn. Als het goed is heb ik het oude netwerk via het Netwerkcentrum verwijderd dus wat is precies de oplossing?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilt je helemaal opnieuw instellen dan kan je achteraan de router met een dun naaldje in een dun gaatje prikken tot de lampjes flikkeren en doet dat nog eens en dan wordt alles terug naar fabriekinstelling gezet.

Ik weet niet of bij ook het geval is maar de mijne lijkt veel op uwe doch ander type.

Zulke router worden warm en dan kan je best wat hoger zetten zodat onderaan koude lucht door kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit de laptop zo dat je internet hebt:

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je router met netwerkkabel aansluit op de laptop op de vrije poort en dan vanaf de gele poort met netwerkkabel naar de stekker (modem) kan je dan met installatie cd werken?

Als dat niet zo is dan router aansluiten met netwerkkabel vanaf de gele poort naar pc

Je hebt dan geen internet.

Dan open je de browser en typ http://192.168.1.1

Vul dan in zoals bijlage.

Daarna kan je vanaf de gele poort een netwerkkabel naar de stekker aansluiten (modem)

Dus 192.168.0.135 veranderen in 217.76.16.135

en 192.168.0.1 veranderen in 217.76.16.1

post-6829-1417704840,6936_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.