Ga naar inhoud

Router (her)installeren


Parpika

Aanbevolen berichten

Bij de eerste optie via de installatie-cd krijg ik de volgende melding:

159fout_router.png

Via de tweede optie gaat de verbinding eerst identificeren en daarna verdwijnt hij weer. Ik kan dus ook niet in het menu komen via 192.168.1.1.

Wat ik ook vreemd vind is dat mijn laptop een Onbekend Netwerk zonder netwerktoegang blijft aangeven. Zelfs als ik alle kabels en de router uitschakel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit de router vanaf gele poort met netwerkkabel aan de laptop.

Ga naar netwerkcentrum

Klik op adapterinstelling wijizgen

Klik op lan en de met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op TCP/IPv4 en dan eigenschappen

Vul in

IP = 192.168.1.50

Subnetmasker = 255.255.0.0 of 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.1.1

Open de browser en typ http://192.168.1.1

Normaal gezien moet je in de router komen.

Als je klaar bent dan TCP/IPv4 weer terug automatisch DCHP instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik weer. Ik ben terug naar de winkelier gegaan en die erkende dat er met de Linksys de nodige problemen waren omtrent het resetten. Door de garantie heb ik een andere router gekregen, een Sitecom 150N. Hierbij blijf ik hetzelfde probleem houden. Ik ben verbonden met het netwerk maar heb geen internettoegang.

Het lijkt mij dat het dus aan de instellingen van mijn laptop ligt. Wat misschien nog nuttige informatie is, is dat mijn aansluiting gekoppeld is aan mijn MAC-adres via de verhuurder van mijn kamer. Het juiste adres staat wel gewoon in het gateway-menu van de router.

Wie kan mij hiermee helpen? Ik word er behoorlijk somber van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.