Ga naar inhoud

If functie in visual basic.


manu123

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil graag een klein berekening's programma maken met visual basic.

(Ik ken nog niet zo veel van VB).

Ik heb het al eens gemaakt in excel maar nu wil ik het graag in visual basic hebben.

In excel heb ik de formules gemaakt met de ALS functie.

Nu heb ik het geprobeerd in visual basic maar krijg een error:

Error 1 Value of type 'String' cannot be converted to 'System.Windows.Forms.Label'.

Dit is de code dat ik had ingegeven:

 Label6 = If(Val(TextBox1) < "1", If(Val(TextBox2) < "1,96", If(Val(TextBox3) < "1,96", If(Val(TextBox4) < "0,25", "1", "0"), "0"), "0"), "0")

Is het mogelijk om het zo te doen in VB of moet het anders?

De bedoeling is:

Als je in Textbox1 kleiner dan 1 intypt dat er dan een 1 komt op de plek van label6, en als je groter dan 1 intypt dat er dan een 0 komt op de plek van label6.

en

Als je in Textbox2 kleiner dan 1,96 intypt dat er dan een 1 komt op de plek van label6, en als je groter dan 1,96 intypt dat er dan een 0 komt op de plek van label6.

en

Als je in Textbox3 kleiner dan 1,96 intypt dat er dan een 1 komt op de plek van label6, en als je groter dan 1,96 intypt dat er dan een 0 komt op de plek van label6.

en

Als je in Textbox4 kleiner dan 0,25 intypt dat er dan een 1 komt op de plek van label6, en als je groter dan 0,25 intypt dat er dan een 0 komt op de plek van label6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet Label6.text zijn en eigenlijk kan je beter gebruik maken van de elseif en dan krijg je iets als dit.

if (Val(TextBox1) < "1" then Label6.text = "1"

elseif (Val(TextBox2) < "1,96" then Label6.text = "1"

elseif (Val(TextBox3) < "1,96" then Label6.text = "1"

elseif (Val(TextBox4) < "0,25" then Label6.text = "1"

else Label6.text = "0"

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.